Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är de billigare än att bygga nytt?
Har en häst med kronisk bronkit, de e anledningen
Ne. Ingen oisolerad, detta är en svårklassad hopphäst.
Behåll hästen inne i stallet, det blir garanterat bättre luft där. Varför ska du flytta hästen från ett stängt stall med stor luftvolym till ett stängt stall med minimal? Hur förväntar du dig att det ska förbättra luftkvaliteten?Ne. Ingen oisolerad, detta är en svårklassad hopphäst. Och det var inte de som var frågan, om vad som är bäst av isolerad och oisolerad då jag rådgivit med min veterinär om det.
Behöver tips och råd då jag ska bygga en isolerad utebox 3x3 till bästa möjliga pris. Hur får man tillväga? Ritningar? Bilder? Kör nog på markplattor eller grus som botten.
Det har du rätt i på sätt och vis. För mig ter det sig dock ganska lönlöst att isolera en utebox på samma sätt och med samma ventilation som ett stall. Då kan man ju liksom lika gärna ha hästen kvar i stallet Till ts kan jag också säga att veterinärer är bra på väldigt mycket, men ventilation i stall och djurens närmiljö är inte deras expertområde. Åter igen så fryser inte en häst om den är rätt täckad och har rätt mat. Något som även veterinären borde ha hygglig koll på...*knapplån*
Bäst luft blir det i ett isolerat utrymme (uteboxen) med uppvärmning (hästen) och ordentlig ventilation med insläpp av frisk luft nere och utsläpp av gammal luft uppe.
Värmen i utrymmet gör att luften rör på sig och tar med sin ev. föroreningar.
Hur man gör det billigast har jag däremot ingen uppfattning om.