Bygga eget stall

M

MorsGris

Hej.

Jag och min familj ska bygga ett eget stall men jag undrar om det måste vara någon speciell bredd på stallgången? :confused:
För vi har hört att det måste det men om det är någon som vet är jag hjärtligt tacksam.. Skulle vara bra om du skrev hur bred den måste vara oxå.. Tack :rofl:

Sv: Bygga eget stall

Alla regler och mått för stallbyggnader kan du få om du ringer länsstyrelsen och pratar med ngn på lantbruksenheten. Tänk även på att om du bygger för 5 hästar eller fler måste du få ritningar förprövade av länsstyrelsen. Kanske även en inspektion från kommunens miljö o hälsokontor krävs. Men låt det inte avskräcka dig ! Jag har alltid blivit väl bemött och de finns ju där för att ge råd. Lycka till !

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 168
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka