CallMeAce
Trådstartare
Har ingen sadelkammare på släpet och ingen kombi så funderar på att bygga ett eget litet skåp som ska sitta framför frambommen i utrymmet där. Hade tänkt mig ett i plywood som inte ska gå längre än till mitten av frambommen och vara lika hög som frambommen så den liksom har den som stöd. Tänkte även sätta fast skåpet i väggen så det inte åker omkring.
Någon som gjort något liknande? Jag måste nämligen köra min häst ensam utan mellanvägg helst och jag har en islandshäst. Jag kan därför inte ha ett vanligt sadelskåp och tycker en sadelkammare blir för dyr att köpa.
Funderar på om hästen kan skada sig på något sätt men har funderat och funderat och tror inte jag kommit på något.
Någon som har förslag på hur man kan utforma ett sådant skåp eller som har gjort något liknande? Något som har varit med att det hänt en olycka i samband med att ha det så?
Förtydligar att skåpet ska sättas fast ordentligt så det inte kan åka omkring.
Någon som gjort något liknande? Jag måste nämligen köra min häst ensam utan mellanvägg helst och jag har en islandshäst. Jag kan därför inte ha ett vanligt sadelskåp och tycker en sadelkammare blir för dyr att köpa.
Funderar på om hästen kan skada sig på något sätt men har funderat och funderat och tror inte jag kommit på något.
Någon som har förslag på hur man kan utforma ett sådant skåp eller som har gjort något liknande? Något som har varit med att det hänt en olycka i samband med att ha det så?
Förtydligar att skåpet ska sättas fast ordentligt så det inte kan åka omkring.