Bygga boxar utan boxgaller?

Sv: Bygga boxar utan boxgaller?

det är det första man möts av när man kommer in i stallet alla små hästar som tittar ut :-)

Tesora

stall+alt.+2.bmp

Såhär har vi tänkt att vi ska bygga

box+mellanv%C3%A4gg.bmp

Det är om man gör sånnahär mellanväggar, halvöppna. :)
Ser ut att kunna funka tycker jag. Glöm inte att du måste förpröva ditt stall innan du börjar bygga. Ansökan om förprövning skickar du till din länsstyrelse.

Mitt stall hade mellanväggar utan boxgaller, och det var luftigt och snyggt och trivsamt och funkade bra alla dagar utom den dagen då en av hästarna bestämde sig för att hoppa ut och bara kom halvvägs och blev hängande på bakknäna. Lyckligtvis var mellanväggen av fastspikade brädor, så det gick ju att ta storsläggan och banka loss de översta så att han kunde ta sig loss. Samma häst gjorde samma sak över en boxdörr utan galler ett par år senare (när jag trodde att han var vuxen och klok), och då var det också skönt att bara kunna plocka fram skruvdragaren och skruva loss gångjärnen.

Man kan sätta liggande galler också. Tjocka rör längs med boxväggen. Då kan du ju göra det så högt eller lågt som du vill.

[QUOTE
Slänger in en bild på miniatyrstallet oxå :p
spanien088.jpg

[/QUOTE]

Men guud :love: det var nog bland det sötaste jag någonsin sett :love:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 676
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23