Bygga bostad på stallet

cuppe99

Trådstartare
Hej är det någon som vet reglerna om att bygga bostad ovanför stallet? Byggnaden är från 2010 och har som ett loft fast inte riktigt ändå och står bara tomt. Funderar på att bygga lägenhet där.
 
Dels så är det ju sedvanligt bygglov som behövs och hur omfattande det blir beror ju på var fastigheten ligger.
Jag vet att det finns mycket regler när det gäller brandskydd och el när man kombinerar stall och bostad. Dom har ju inte riktigt samma krav på sig så att säga.
 
Ja, det enda vettiga är ett samtal till byggavdelningen på kommunen.
Spännande, håll oss gärna uppdaterade :)
 
Hej är det någon som vet reglerna om att bygga bostad ovanför stallet? Byggnaden är från 2010 och har som ett loft fast inte riktigt ändå och står bara tomt. Funderar på att bygga lägenhet där.

Borde inte var problem bara man håller rätt brandskydd på matrealet.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 850
Senast: nyttnick
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 908
Senast: Freazer
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp