Butterfly vs liverpoolbett

kolblakkur

Trådstartare
Fördelar/nackdelar med respektive bett? Vilket föredrar ni/er häst?

Har hittat smala bett till shettisar i USA, men de är dyyyra och jag vill helst slippa att köpa hem fler än ett bett :crazy: Såhär smala hittar man tyvärr inte någon annanstans, har letat som en idiot.

Sv: Butterfly vs liverpoolbett

Har du kollat på ponny postkandaret på driveout??? det är lagom tunt/tjockt för riktigt små munnar. Jag använder dem och de ligger perfekt i munnen på mina minisar.
Eller hur tunt hade du tänkt dig??

Mina åsnor har 8.5 men åtminstone en skulle behöva 7.5. Har dock inte hittat den storleken. Shettisarna har 9.5.

Kolla med Burza...hon har små pållar och har kollat runt en del ;)

Tänk på att ett stångbett ska vara MINST en cm längre än det tränsbett som passar på dem. dvs. har ponnyn 9,5 i tränsbett så ska den ha minst 10,5 i stångbett. Mina miniåsnor har jag 10,5 på och de passar alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 991
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka