burstorlek

S

Silly

vad har ni för storlek på er/era kaninburar? hur många kaniner o vilka bort tillsammans? inne eller ute kaniner?

vi har nu bara tre kaniner kvar men en bur står tom så vi får se om det blir en till.

bröderna apollon o kaos bor i samma bur, en lekstuga som numera tjänstgör som kaninbur, med ett rör till gamla vinterburen o en ca 3kvm stor gräsbur som dom får fri tillgång till på+ sommaren. vid fönstret finns en bräda som dom gladerligen hoppar upp på för att kolla läget

pappan eros bor i en ca 1,5kvm stor bur i lekstugan (avgränsning) med fönstero fick en stor gräsbur på 2,5kvm men han va livrädd så han fick flytta in, o apollon o kaso fick flytta ut till den istället så nu de sista veckorna har eros hela lekstugan+vinterburen+sommarburen för sej själv =)

över eros bur är en något större separat bur med fönster som för tillfället står tom...

vinterbur.jpg
sommarbur.jpg

Sv: burstorlek

Jag har sån tur att min kanin kan var lös (peppar peppar).

Den är helt rumsren och gnager knappast aldrig på sladdar. Enbart telefonsladdar faktiskt. Jag har iofs bara haft honom i 3 månader...

Han hoppar lös i huset (har ingen bur). Sedan har jag satt kompostgaller runt altanen och från altanen ner på gräsmattan så att han kan äta gräs. Han sover under min säng.

Gillar min kanin trots att han kom till mig av en slump :love:

Glömde att säga att jag tycker att dina kaniner verkar ha väldigt fina burar :)

5 kaniner & 2 bebisar.

Alla bor var för sig men mamman med ungarna har sin 8 v son hos sig oxå som ska sparas o kastreras el säljas. Hans småsyskon är bara 2 v gamla :love:

mamma Puff: (hermelin vit blåögd snart 3 år 1,2 kg)
{D1DCFA45-C141-4EA5-88DF-85EEA94330A6}.jpg

Unge hanen Mini: (viltgrå wienertecknad hermelin 8 v, 300 g)
{57A6C4D4-4BE3-48E4-AE27-5150AF155E0C}.jpg

Småsyskonen Noel o Nora (till salu): (viltgrå wienertecknade)
{FAC1F117-BE8B-4EE6-9DE9-E50E0CD4AD23}.jpg

min hermelin/vildkaninskorsning hane, Quintus som bor inne: (5 mån viltgrå rödförstärkt 1,1 kg)
{C6F6E0C5-19FF-4290-B849-A895A25DCCA4}.jpg

Alice min grymma hoppkanin: (1 år, Belgisk hare/dvärghare 1,5 kg viltröd)
{5668DC2F-2D11-41DB-BBCB-DACE5576ECEC}.jpg

Och till sist nästa lilla hoppkanin Siri: (1 år, dvärghare 0,8 kg, svart otter)
{EDFFBFCE-D50D-474A-A26E-91EC2DC4C901}.jpg

Mina burar ute är 115 * 60 cm och 60 höga, det är en 3-facks bur och bild finns på så bor kaninerna på min hemsida: www.paradisets.kaniner.se
Inne hanen bor i en 100'50 Ferplast bur.

Senast ändrad:

Inte en alltför stor bur, 100x50 cm (ca 50 hög tror jag, inte säker). Dock går pojken ute i köket hela dagarna och buren står öppen utom på natten.
På landet har han även en utebur, 1x1 meter tror jag, ca 75 cm hög. Men även här så är han fri inne (även om det finns en bur där, har byggt den själv men minns inte måtten :p ) utom på nätterna.

Liknande trådar

M
Däggdjur Konstig fråga men hur smarta är kaniner? Har en rätt stor sommarbur (nät sidor och botten ca 1,5 x 4 meter) som nassarna bott i sen i...
Svar
2
· Visningar
2 930
Senast: Jenka
·
A
Lantbruksdjur Jag fick hem ett flasklamm igår då hans mamma stött bort honom. Hon stångade bort honom (han är sen senare födda tvillingen) Vad kan...
Svar
4
· Visningar
5 317
Senast: Adenick
·
Övr. Djur Hur fan kan man? Det är såhär, Jag och min kille bodde i en lägenhet på landet, då hade vi 5 kaniner. Nu, plötsligt pga saker som...
2
Svar
23
· Visningar
1 905
Senast: Salikon
·
Övr. Djur Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Soppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama