Burnham Market

Sv: Burnham Market

10 klasser. från prenovis till ***wc. med ca 800 startande på 3 dagar och då 200+ i***.
vi var 11st svenska banbyggare på plats. som jag tror kom hem med mycket, som kan hjälpa svensk fälttävlas framtid.
Tack till er som följde med.

Liten mjukstart
Banbyggarn visar hur man ska hoppa
BurnhamCD.jpg

Å sen ett par två **
Burnham2star2.jpg

Burnham2star.jpg

Sen lite ***
Ned i första vattnet ( snällt enligt banbyggaren )
Burnham3star.jpg

A hindret i andra vattnet
Burnham3star12.jpg

Keyhole ( nyckelhål )
Burnham3star11.jpg

Studs
Burnham3star10.jpg

Och sen några till ***
Svamp ( mushroom )
Burnham3star9.jpg

Corner brush = risad spets
Burnham3star8.jpg

Hanging log. Näst sista är snällt
Burnham3star7.jpg

Rails and ditch ( dom kallar det inte coffin nuförtiden )
Burnham3star6.jpg

Å sen dom sista *** bilderna

B i andra vattnet, alla gamla gummor behöver inte rollator.
Burnham3star5.jpg

C efter andra vattnet
Burnham3star4.jpg

Nedhopp
Burnham3star3.jpg

Till sist en till på en av svamparna
Burnham3star2.jpg

Vilka underbara bilder! Och vad mycket fina hästar!

ps...kommentaren om "den gamla gumman" tar jag personligt!;)

Nä, nä, du har väl ingen rollator och damen i fråga hade passerat 70 enligt vanligtvis felunderrättad källa. Iaf såg hon ut som det, sedd på nära håll ( 4 meter ).
Däremot stannade den enda helt rosa ryttaren jag såg på skimmel ut sig.
Så tränar du träget vidare kommer du säkert upp i *** innan pensionspengarna börjar trilla in.

Senast ändrad:

Så tränar du träget vidare kommer du säkert upp i *** innan pensionspengarna börjar trilla in.

Och då undrar jag bara 1 sak.....VAR ÄR BILDERNA PÅ DEN ROSA RYTTAREN???????:banana:

Nä, nä, du har väl ingen rollator och damen i fråga hade passerat 70 enligt vanligtvis felunderrättad källa. Iaf såg hon ut som det, sedd på nära håll ( 4 meter ).

In your dreams att hon gör :angel: Jag ser fram emot när hon tar sig runt i * klass om sisådär 10 år :devil:

Tyvärr har jag inte det, för när dom red var vi ute och gick *** banorna med banbyggaren. Så då tog jag en massa bilder på hindren utan några ryttare i vägen ;)
Men eftersom det är tidigt på säsongen, var alla banor snälla så att hästarna och ryttarna får en bra start på året.
Min bedömning är att svårighetsgraden var lika med vad vi bygger här hemma. Skillnaden är kanske att Hugh bygger lite mer framåt än vad vissa banbyggare gör här hemma.

Jag skulle gissa på att de bygger för mer framåt ridning, inte så mycket backande (= kortare avstånd) som tyvärr byggs här hemma ibland. Min egen lilla gissning iaf. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den här veckan drar unghäst-VM i fälttävlan igång. Här hittar du listan över alla svenska ekipage samt info om tävlingen.
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna