Burkmaten...

M

Minime

hur länge kan en portion burkmat ligga framme? efter serveringen?

Måste få upp Charlie i hullet o burkmaten har funkat bra hittills, han är ju kräsen men har glufsat i sej ordentligt fram tills för nån dag sedan... nu äter han bara GELEN som är runt bitarna! O sen går han tillbaka o småäter lite under dagen... men kan jag låta honom göra så eller bör jag ta undan den efter nån viss tid?!

Sv: Burkmaten...

ok, tack.

Jo, jag har gjort det nu... gör ju bra när jag är hemma, värre då jag är borta större delen av dagen, men det för bli så.

Jag hade samma problem med min katt, behövde också få upp honom i hull och började med burkmat. Han slickade också av gelén från bitarna sen åt han inte resten av bitarna... Började köpa den Mjau som inte är i bitar och mosade ordentligt och blandade i liiite vatten. Då åt han allt! Ger alltid honom på kvällen när han är mer aktiv, då äter han bättre. På dagarna vill han mest sova så då bryr han sig inte om maten.

Sol skrev:
Maten bör inte stå framme i rumstemperatur längre än 30 minuter.

30 minuter? :eek:

Minst så länge måste maten stå framme innan kräsfia ens kommer på tanken att röra den. Helst ska den vara lite intorkad och knaprig (som torrisar) det är tydligen godast då...

Du får väl köra maten i mikron en stund då så att den blir riktigt knaprig och god. :D

Ha,ha detta får mig att tänka på en bekant. Han skulle åka bort över dagen och komma hem sent på kvällen. Lösningen var enkel tyckte han. Man häller upp maten i en tallrik och in i frysen. När han sedan åkte på morgonen så var det bara att ställa fram den frysta maten som tinades upp lagom till kvällen.

Mos-tipset funkade utmärkt! Plus lite leverpastej eller skinka slukar han allt!
tack! =)

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår