Burbygge till zebrafinkar?

Sv: Burbygge till zebrafinkar?

Men förresten så vågar jag nog inte komma för tänk om jag skulle gåsta och rycka lite i kopplet till min hund Ronja då kommer stålkvinnan och pang *stjärnor* :D

Men vad tror du om mig egentligen :eek:

När jag slåss så ser man faktiskt fåglar! :mad: :D

Zebrafinkar gillar att sitta högt, så gör inte buren alltför långsmal. Ju större bur desto bättre, naturligtvis, de trivs mycket bättre om de har plats att flyga. Bur måtten du hade låter bra, tycker jag. Du behöver ha rätt finmaskigt nät, men jag tror inte det är så dyrt. Vi köpte hönsnät minsta storleken när vi byggde till våra, och det funkade.

Zebrafinkar funkar ihop med de flesta finkfåglar, så det borde gå bra att ha dem mocambicsiskor.

Tänk på att sätta in ett näste till finkarna, de är bosovare!

Okej då kommer jag se fåglar, råttor eller sniglar beroende på vilket humör du är på när du smockar :D :rofl: :D

Ok. Ska se om jag får sommarjobb, då blir det en voljär iaf :) Tror du 75 cm är högt nog? Sett en bur på omkring 100*50*75 cm nämnligen, skulle vara perfekt. Blir det voljär så blir den nog snarare omkring 85-100 åt båda hållen och typ... 150 hög tror jag den var, minns inte säkert. Nåja, stort blir det iaf! :)

Ah så det finns så smått hönsnät! Har aldrig sett det innan :) Ska ta och kolla det om jag inte hittar buren eller får råd med voljären jag vill ha :bow:

Jadå, nästen ska köpas hem innan jag hämtar Bertil på tisdag :) Och massa annat kul för de förstås. Leta grenar ska jag ut och göra idag också :bump: Vad tror du om grenar med löv på förresten, är det något träd som inte funkar?

Ah perfekt, då kanske det blir ett par mozambiksiskor sen också då :bump:

Jodå råttorna använder svansen som en propeller :idea:
Och sniglarna använder glidmedel på luften så att det blir lättare att snigla sig fram :smirk:

Mina råttor må propellra med svansen ibland men de brukar inte lyckas (för feta kanske? Lolita är ju vrålfet nu...) :D

Och sniglarna har inte tillgång till glidmedel, för de kan inte beställa. Slajm däremot, det producerar de ju själva :D

:idea: Du hittar då alltid på en lösning!

Njae det kan du inte vara.. För det är JAG :angel:

Nä, för du påstår att du är bättre än mig för det är du inte för jag är bäst i världen - du kommer på 22:a plats som sagt! :devil:

Tänker jag inte tålerera så det så!

Inte här i alla fall :angel:
Tänker inte skämma ut mig för alla bukefolk här inte ;)

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har blivit lite småsugen på ett husdjur. Dock vet jag inte vilket djur (det är under alla omständigheter inte aktuellt just nu)...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: gosebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar