Burbygge till zebrafinkar?

Sv: Burbygge till zebrafinkar?

Men det är ju förstås inte alla som har sådan problem med fötterna som vissa :angel:

Ja inget jag tänker hjälpa dig att komma på iaf :angel: I don't have any secrets :devil: :D

Varför har du händerna under täcket om nätterna då? :devil:

Varför inte det :confused: alla "vanliga" människor har ju täcke eller :crazy:

Aha! Tänkte väl :rofl: Men du får inte göra mig så förvirrad för det klarar inte min lilla hjärna av :angel:

Jag tycker inte att du ska bygga en för hög bur. Många av de burar man ser i handeln är höga och smala, men fåglar utnyttjar bättre längden än höjden. Det blir mer flygplats om man istället bygger en lång bur. Jag tycker inte heller att du ska köpa en bur, de flesta burar som säljs är alldeles för små. Det är inte så svårt att bygga en egen bur, och om man ska bygga en kan man lika gärna bygga en rejält stor en. Jag skulle nog satsa på att bygga en bur med måtten 150 x 100 x 70 (LHD) (MINST) till zebrafinkar.

Alla fåglar gillar att sitta högt, och de kommer mest att sitta på den översta burpinnen hur man än bygger sin bur.

/Tassen

Så stor skulle jag gärna ha, men tyvärr finns inte platsen för det.
Men högt är väl bra, om man har ytan också och inte bara hög men noll yta :)

Har iaf skrotat ideerna på att beställa voljär - var på djuraffären idag och hittade en så perfekt en som jag ska ha :love: Är väl typ 100*60*160 cm (LDH) eller något liknande skulle jag tro, den blir helt perfekt :love:

4261500.jpg

Väljer du att köpa tycker jag denna ser bra ut.

Me like den :)

Men mig såg den bästa buren i världen på zooaffären i måndags - en skitfin voljär, skulle tro att den är omkring 100*60*160 (LDH) eller nåt sånt :love: Den ska jag köpa så fort jag får lön för sommarjobbet :bump:

Nu är båda pojkarna här förresten. Sååå bedårande söta :love: Bilder kommer om en liten stund :D

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har blivit lite småsugen på ett husdjur. Dock vet jag inte vilket djur (det är under alla omständigheter inte aktuellt just nu)...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: gosebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar