gul_zebra
Trådstartare
Ska skaffa zebrafinkar och letar bur, men alla har ju så brett galler eller är för små (hade tänkt mig någon på minst 70-100 cm lång, hur lätt är det på en skala liksom?) så jag tänkte om man kanske skulle försöka sig på att bygga själv. Hade ett burbygge på 100*58*100 cm (LDH) på gång till råttflickorna men det är inte riktigt aktuellt längre så jag tänkte att jag kan ju fortsätta på den ändå och ha det till kommande zebrafinkarna istället.
Tänkte därför höra om det är något speciellt att tänka på? Och var får man tag i nät med tillräckligt små maskor? Enda nätet jag hittat som inte är för brett är så hiskeligt litet, typ 3*1,5 mm maskor och dessutom svindyrt (100 spänn för 100*50 cm...) så det är inte direkt något jag vill använda.
Några tips?
Tänkte därför höra om det är något speciellt att tänka på? Och var får man tag i nät med tillräckligt små maskor? Enda nätet jag hittat som inte är för brett är så hiskeligt litet, typ 3*1,5 mm maskor och dessutom svindyrt (100 spänn för 100*50 cm...) så det är inte direkt något jag vill använda.
Några tips?