Burbygge till zebrafinkar?

gul_zebra

Trådstartare
Ska skaffa zebrafinkar och letar bur, men alla har ju så brett galler eller är för små (hade tänkt mig någon på minst 70-100 cm lång, hur lätt är det på en skala liksom?) så jag tänkte om man kanske skulle försöka sig på att bygga själv. Hade ett burbygge på 100*58*100 cm (LDH) på gång till råttflickorna men det är inte riktigt aktuellt längre så jag tänkte att jag kan ju fortsätta på den ändå och ha det till kommande zebrafinkarna istället.

Tänkte därför höra om det är något speciellt att tänka på? Och var får man tag i nät med tillräckligt små maskor? Enda nätet jag hittat som inte är för brett är så hiskeligt litet, typ 3*1,5 mm maskor och dessutom svindyrt (100 spänn för 100*50 cm...) så det är inte direkt något jag vill använda.

Några tips?

Sv: Burbygge till zebrafinkar?

Håll råttorna ifrån fågelburen bara för de ääälskar att jaga fåglar :p I alla fall mina gjorde det.

Jadå, inga problem på den punkten :D De får inte springa lösa på mitt rum så det är ingen fara ;)

Jepp :D Har lite för mycket krypin och sladdar på rummet och kan inte råttsäkra där ordentligt så de får nöja sig med att springa lösa på toa, följa med mig och en massa miljöträning utomhus :)

Njae, jämför man med bara springa fritt på rummet så är det nog ännu bättre - speciellt miljöträningen är poppis! :)

Jo det förstås! Det förstår jag gå inne i affären och se varifrån maten verkligen kommer :p

Jo alltså jag menar att du ska visa råttorna varifrån maten kommer!

Ahaa, då fattar jag!

Hehe ja snart blir jag väl tvungen om de ska kunna följa med när jag går till affären, syrran har ju gått och blivit allergisk så hon kan inte passa de utanför längre :p Enda de fått fälja med på hittills är att se var Toa Lätten och mycket av leksakerna och sånt kommer från när jag är på djuraffären, maten köper jag på Ica så jag tror inte det vore så poppis där :D

Okej min kompis var inne på Ica här om dagen och då kom det fram en gammal kärring och skulle slå ner hennes råtta med en handväska :D Det hela slutade med att jag fick passa honom utanför :angel:

En sån kärring hade fått samma sak tillbaka om det vore jag - fast med knytnäve istället för väska :devil:

Jo kanske :devil:

Men nu hann hon ju aldrig träffa råttan utan det var ju min kompis som fick ta smällen :angel: Och gissa om stor skällning kärringen fick av henne :p
Nåja de skildes som vänner i alla fall men man vet aldrig vad som kan ske på halloween i höst :angel:

Men ändå, minsta hot mot en av råttorna och den hotande personen är ute på hal is :devil:

Okej.. Bäst att vara snäll vad gäller dina råttor då :angel:

Jag vill också ha sebrafinkar :mad:

Jepp! Eller ja, mot alla djur snarare sagt :p Jag har ett visst rykte häromkring vad gäller djur+göra illa+jag ser=gör ont :angel: :devil:

Hehe okej om jag kommer till Borlänge någon gång ska jag akta mig :)

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har blivit lite småsugen på ett husdjur. Dock vet jag inte vilket djur (det är under alla omständigheter inte aktuellt just nu)...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: gosebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar