Burbon, Ragasso eller A-Dur!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aldente
  • Startdatum Startdatum
A

aldente

Är det någon här som har avkommor till dessa hingstar?? Vad har dom gett för temprament och exteriör? Vilka typer av ston passar dom till? Alla tre är ju mer eller mindre allround om man tittar på stam ,egna prestationer och avkommor. Skall betäcka ett av mina två ston har ej bestämmt vilket. :idea:

Mitt sto fölade i sommras och fick en liten tjej e. Ragazzo. Väldigt lik sin far i färg och teckning, fick en 8:a på typ. Cool och snäll att hantera, kelen och kontaktsökande. Inga tendenser till att varesig bita eller sparkas mot folk, men en liten rackarunge i hagen med kompisarna där hon går på lösdrift. Märks att mamman är ranghög men välhanterad, lillan har tagit efter henne i sättet och temperamentet har hon nog fått efter dem bägge. :)

Jag har träffar Bourbon en hel del och trevligare hingst får man leta efter. Han är otroligt lugn och fin. :)
De avkommor jag har träffat är också mkt trevliga, snygga och har bra gång. Hoppningen på avkommorna har jag inte sett så det kan jag inte uttala mig om.
Han ligger ju väldigt bra till vad gäller visade avkommor, om jag inte minns fel så låg han på högst % på diplomavkommor för något år sedan, har för mig att det var 57 % men det kan vara fel, har inte listorna framför mig... :)

Jag har två avkommor efter Bourbon här hemma, den bästa fick 998 på extriört. Hon blir tre år nu och förbereds inför treårstest.
han ger tuffa och snygga avkommor, jag har bra ston som är sansade och snälla, avkommorna är ganska lika sina mödrar. Bägge avkommorna är orädda. Jag har också träffat honom han är mycket snäll men har klipp i sig.

Tack för svaren. Är det ingen annan som har träffat på hingstarna eller deras avkommor? MVH /Anna :)

i stallet där jag har mina hästar är ett femårigt sto e Ragazzo, hon ser både trevlig ut och rör sig trevligt. Det är sto fött i Danmark. Vad jag mest fattade tycke för var hans temperament och hans avkommors temperament. Det jag sett av honom, och hört, plus att han hade en 10 a i temperamentet, tycker jag visar på att fölen blir väldigt brai temperamentet. Har sett en del föl med.
Försökte själv få ett sto dräktigt med honom förra året men det blev inget, :cry:

Ragazzo träffade jag på Flyinges visning i höstas. Mkt lugn och sansad kille som hade alla fyra fötterna på jorden.

Bourbone har jag själv haft funderingar på att använda, men det är inget som är bestämt ännu.

A-dur har jag aldrig stött på, och tråkigt nog har jag aldrig hört någon nämna honom heller :confused:

Bourbon var årets Rookie tror det var 2002 el 2001 , han fick 37% av samtliga avkommor det året fick diplom, alltså inte av visade utan av antal födda avkommor. Han är helt klart en typ förbättrare samt en förädlingshingst, han har även den mycket populära hingsten Inchalla * i sin stamtavla
Mina avkommor är mycket snälla.

Det enda jag vet om A-dur är vad hans hovslagare sagt. Hade han haft ett eget sto skulle han betäcka med honom, för det var bland de absolut trevligaste hingstar han någonsin hanterat. Fast vad han lämnar har varken hovis eller jag någon aning om, men ett trevligt psyke är ju alltid bra. :idea:

Man skall lita på vad hovis säger ;), för dom hanterar mååånga hästar, även unghästar.

Liknande trådar

Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 368
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 648
Senast: maria_b
·
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 118
Senast: Gimlan
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur