Bur & marsvinsbilder

skogsflicka

Trådstartare
Har tillsammans med min far byggt en marsvinbur. Jag blev väldigt nöjd med den.

bur1.jpg

och en till,
bild från sidan

Och så tänkte jag vissa bilderna på de två killarna som flyttar in hos mig om lite drygt en månad, Kelvin och Legun :love:

Så nu får Sylvester kompisar, han har varit så nere sedan Ikaros dog. :(

Sv: Bur & marsvinsbilder

En sån byggde jag till mina marsvin när jag födde upp såna.
Tar liten plats, man slipper ha burar överallt.
Jag byggde mina av hyllan Sten från I**a.Ser din oxå ut att vara byggd av.
Sen hade jag turen att känna en plåtslagare som byggde plåtlådor som passade in i hyllan, dessa sköt jag in från sidan. Urpraktiskt när man skulle göra rent och det var lättare att hålla rent oxå.
Kanonfint bygge, lycka till med dina "grisar".

Urfin bur asså!!!!

Har ni byggt den av en bokhylla llr gjort allt från början?
Vi tänkte oxå få bort våra från golvet och har sett en annan modell,men den här såg mycket bättre ut!!kan du inte berätta hur ni gjort och så?!! :bump:

Yepp det är därifrån, men inte en sten.

Vilken tur du hade, jätte praktiskt att ha färdiga lådor.

Det var inte speciellt krångligt. Iallafall inte då pappa hjälpte mig, hade jag gjort den själv hade den säkert inte blivit lika fin :)

Det är en köpt bokhylla med måtten 155x50.

Gjorde alla delar till buren, 3st bakdelar, 1 hel sidodel som täcker hela bursidan och ett glas 5mm som täcker andra sidan samt 3st framkanter och 3st bottnar.

Jag klädde alla delar med badrumsmatta (utom glaset ;)), och sedan fick det ligga i press 1-2 dar.

Orkade inte ha dörrar till varje bur, så vi gjorde 2 stora.

Sen när vi byggde ihop buren så sköt vi in alla bottnar utan att fästa dem med något, och sedan de andra sidorna, till dem använde vi skruv.
Sedan var det bara att sätta silikon runt om.
Vi gjorde såhär för att det skall gå lätt att ta isär hyllan den dag det behövs.

Glasrutan hålls på plats av en ram som är gjord av lister. Det blev riktigt bra, och så kommer det mer ljus in i buren.

Ja hoppas du förstår, jag är inte så bra på förklara :)

åh vilklen fin och smart bur!
naw vilka söötnosisar:) bebisar är såå söta!!

Ser snyggt ut. Vad är det för botten du har?

jättefint!
bygde oxå en förut....en låda på hjul med 10 cm höga kanter..den va typ 130*60 el nåt. dom hoppa inte ur. fast den va lite svårstädad med plastmattan :(
så nu har vi köpt en bur med nästan samma mått. dom ÄLSKAR den mina små flickor Loranga "lilla lollan" och Mazarin "misse":D buren står öppen men dom går inte ut..
min lilla marsvinspojke Malte som jag hade förut gick lös i köket men gjorde sina behov i den ganska lilla buren, annars låg han och sov under kökssoffan :love: å öppna skafferiet kunde han aaaaldeles själ *sakna*

jättesöta dina bebisar men själv är jag inte så förtjust i PE ( men det kanske är blixten?)
lycka till med dom små :)

Snyggt...tror på Ivar kombinations hylla ;-)...Förövrigt ser den ungefär likadan ut som min polares voljär han byggde av just Ikeas lagerhyllor. Tar man bort lågdelen på din bur samt har öppningarna på kortsidorna så vipps har man en stor fink/undulat bur.

*bokhyllor skriver nästan alla, men det kallas faktiskt lagerhyllor*

Vad smart!Jag håller oxå på å funderar om mina marsvin ska få en ny bostad :)

Och längst upp där det är tomt kan du ha 2 st Zebrafinkar ;-)...Det kallas att utnyttja ytorna med olika djurslag...

fast fåglar tillsammans med marsvin så brukar inte vara vidare bra.. Är zebrafinkar otrolgit tysta av sig jämfört med andra fåglar?, annars skulle jag nog säga att det är ett dåligt förslag..

Nä, var inget allvarligt menat...trodde ingen skulle gå på en sån sak..;-)..Troode alla fatta...nåja, nu vet även du...Nej, Zebrafinkar låter hela tiden...

*förässten..varför skrev du tillsammans ?? Så skrev ju inte jag...trodde du jag menade marsvin samt fåglar i SAMMA bur ??? *

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 236
Senast: Vicks
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 295
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.