Bumbostol?

uva

Trådstartare
Jag har tittat lite på bumbostolen. "Endorsed by Pediatric and Orthopedic Facilities" lät ju lovande :p, men är det någon som har egna erfarenheter? Upskattades den av barnet? Vid vilken ålder/utveckling? Har ni hört något om den från läkare/sjukgymnaster/BVC? Andra fördelar och nackdelar? Kort sagt - allt ;)

Sv: Bumbostol?

Var faktiskt inte så nöjd, tyckte att vår dotter lätt kräktes när hon satt i den. De säckar ju ihop liksom... har hört nån annan som tyckte samma sak, de kallade den för kräkstolen. Kommer inte att ta fram den till barn nr 2, använder hellre babysittern.

MVH Lilo Wonder

Fullständigt meningslös. Det rör sig om veckor som dom kan använda den och så har man ytterligare en dyr pryl som bara står där. Skippa!

Jag håller inte alls med föregående talare, vår selma älskar den. Inte säckar hon ihop i den heller, tvärtemot så har hon kanonbra stöd och har blivit mycket bättre på att sitta själv sen vi köpte den. Den enda nackdel vi har haft med den är att hon inte vill sitta någon annanstans...

matilda älskade åxå sin bumbo och satt ofta på bänken ch tittade på när jag lagade mat osv.... hade dock bord till, är lätt att dom vrider sig ur annars....

Jag gillar också den, min tjej sitter gärna i den. Den är smidig också eftersom den är lätt att ta med om man ska nånstans!
Nu när hon är lite större föredrar hon den framför babysittern hon har, jag tror det är för att hon sitter mer upprätt i den.

*kl*

Jag har själv inte haft någon, men såg att många mammor hade med sig dom där bumbostolarna på badhuset i omklädningsrummet.

meningslös - ytterligare en dyr pryl som bara står där

Jag är lite rädd för det, att den inte ska vara tillräckligt bra för att bli använd. Dåligt om plats har vi gott om, här hemma :p. Risken att de kräks i den hade jag inte hört talas om, bra att veta! Samtidigt låter den bra tycker jag, till en liten som gärna vill sitta upp men inte fixar att göra det "löst" på golvet.

har blivit mycket bättre på att sitta själv sen vi köpte den

Det vore ju en trevlig bieffekt! :)

---

Beslutsvåndan har inte riktigt lättat :p. Drar jag på det som jag tenderar att dra på våra övriga inköp så kanske han hinner lära sig att sitta själv ;) - även om det känns avlägset

Jag tycker det är en meningslös pryl. Har "använt" den kanske mellan 4-6 månaders ålder. Dottern har använt den kanske 4 ggr (ca 15 minuter totalt) och sonen har använt den ett par gånger till.

Den måste väl gå att få tag på begagnad om man nu inte vill lägga för mycket pengar på den.

Samtidigt låter den bra tycker jag, till en liten som gärna vill sitta upp men inte fixar att göra det "löst" på golvet.
Men det är så himla kort period. Det går utmärkt att palla upp ungen med kuddar. Har du en amningskudde är det perfekt, annars kan man ta ett täcke och vrida till en hästskoformad korv och låta bebisen halvsitta där. Eller så sätter man liggdelen till vagnen på golvet och pallar upp ungen i.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 524
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka