M

Miss_Hanna

Min häst har fått en hel del bulor på kroppen, på lite olika ställen..
Vid bringan, halsen och uppe vid korset.
Innan trodde jag det var insektsbett, men nu börjar jag tro att det är något annat eftersom han fortfarande har kvar det och det inte finns så mycket insekter mer..
Så någon som har någon ide?
Dom är olika stora, vissa är jättesmå och vissa är lite större.

Sv: Bulor..

Mina hästar har det ibland också och det kan vara så enkelt som så att det är bitmärken från en annan häst. I mitt fall vet jag att dom biter lite på varandra och det är därför dom får bulor.:)

Sv: Bulor..

Jag hade en häst som fick massor av "konstiga" bulor och det visade sig bero på att hästen fick för mkt protein. Hur ser foderstaten ut?

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Corax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 873
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar