Sv: Bullmastiff!
Bullmastiffen är en underbar hund
Vi har haft 3 stycken genom åren, två tikar och en hanne (hannen har vi nu, en 17 veckor gammal valp
). De har alla varit helt underbara individer, och det är en
mycket intelligent ras.
Det går fint att få dem att lyda - en gång... Sedan tycker de liksom att de visat att de kan det man tränar för tillfället och tittar på en med uppgiven min som om man var lite trög "-Matte, om du kommer ihåg så har vi precis gjort det där en gång..? Jag kan ju!"
Med lite vilja och mycket godis kan man dock få dem till nästan vad som helst - vår lille Hugo kunde sitt, ligg, Goddag, puss
, "nej" och kom endast 10 veckor gammal och helt utan "intensivträning", vi sa det tre gånger till honom ungefär, så satt alla nya kommandon
Dock så får jag väl erkänna att han inte alltid "hör" mig om jag ropar kom....
Det är också en underbar barnhund, trots sin storlek är den väldigt försiktig med små barn. Dock kan den vara lite "vårdslös" i lek med andra hundar - den ser inte sig själv som dubbelt så stor som de flesta andra raser, och kan lätt komma till att "välta" en mindre hund...
PM:a gärna om du har några andra frågor Loviza - men jag hoppas du väljer en bulle, bättre hund kan du knappast få!