Bullmastiff!

L

Loviza

Är sugen på att skaffa mig en bullmastiff. Är det någon här som har eller känner till rasen? Tacksam för info! är också intresserad av hur era hundar fungerar i stallmiljö!?

Sv: Bullmastiff!

De jag känner är mkt vänliga, dock ena riktiga soffpotatisar. Har ingen "will to please" och lyder bara när de måste. Men vackra, trevliga och fungerar bra med andra hundar.
Ägarna är duktiga på hund, så det är inte där som lydnaden brister, hundarna tar helt enkelt lite livet som det kommer.

Lite av att jag ska göra det du vill, men jag gör det snart...

Verkar vara rätt ras för mig :)
Vi har en bordercollie som nu är gammal 11 år och jag vill inte ha en så aktiv och krävande hund igen... är inte direkt intresserad av att hålla till på apellplanen dag ut och dag in utan vill bara ha en mysig kompis/stallhund. Kanske ta någon kull valpar om utställningarna går bra och vet. status är ok.

Bullmastiffen är en underbar hund :love:

Vi har haft 3 stycken genom åren, två tikar och en hanne (hannen har vi nu, en 17 veckor gammal valp :love: ). De har alla varit helt underbara individer, och det är en mycket intelligent ras.

Det går fint att få dem att lyda - en gång... Sedan tycker de liksom att de visat att de kan det man tränar för tillfället och tittar på en med uppgiven min som om man var lite trög "-Matte, om du kommer ihåg så har vi precis gjort det där en gång..? Jag kan ju!" :D
Med lite vilja och mycket godis kan man dock få dem till nästan vad som helst - vår lille Hugo kunde sitt, ligg, Goddag, puss :angel: , "nej" och kom endast 10 veckor gammal och helt utan "intensivträning", vi sa det tre gånger till honom ungefär, så satt alla nya kommandon :bow:
Dock så får jag väl erkänna att han inte alltid "hör" mig om jag ropar kom.... ;)

Det är också en underbar barnhund, trots sin storlek är den väldigt försiktig med små barn. Dock kan den vara lite "vårdslös" i lek med andra hundar - den ser inte sig själv som dubbelt så stor som de flesta andra raser, och kan lätt komma till att "välta" en mindre hund... :angel:

PM:a gärna om du har några andra frågor Loviza - men jag hoppas du väljer en bulle, bättre hund kan du knappast få! :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 567
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 263
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat