"bula" på vänster fram...

Jossantt

Trådstartare
\"bula\" på vänster fram...

Upptäckte idag att pållen har en bula på vänster fram, han haltar inte eller någonting sådan men den känns en anning varmare än övriga benet...

Den kanske sticker ut ca 3 cm och är ganska stor, typ lite större än en 5-krona..

någon som vet vad detta kan vara?

Re: \"bula\" på vänster fram...

Kan inte säga att jag vet vad det är, men ta ut veterinär. Min hund fick, låter likadant, på bakbenet, det visade sig vara cancer. Fast hundar är ju inte samma som hästar!! ;)

Stenhård! känns som att det har växt ut ett extra ben.. föressten, bulan sitter på utsidan av benet...

Låter som ett överben...
Försäkerhets skull ring din vetrinär i morgon och hör vad denne tror :)

Antingen kan det vara ett överben som hästen fått genom ett slag mot någonting eller så kan det vara en senknuta. Senknutan kan dyka upp över natten. Det gjorde det på min häst och veterinären sa att det inte var nåt att bry sig om...det har inte påverkat min häst i vartfall. Hon har också ett litet överben som är en pytteliten kula på ena frambenet. Skillnaden är att senknutan är lite "rörlig" om man rör på den och överbenet "sitter fast". Båda är hårda.

Håller med dom flesta här: Låter som ett överben, och är det varmt så är det aktivt! Fick tipset av en vet. att smörja med Orudis salva, finns på apoteket.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 496
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 393
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 312
Senast: mily
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar