@Jenka Tack för tipset! Jag har haft det där i bakhuvudet sedan jag gick upp i går morse, och det kanske ligger något i det du säger. I går åt jag havregryn blandade med äppeljuice till frukost som jag blev tipsad om här, och illamåendet försvann direkt. Kände mig helt okej sugen på lunchen senare, och till middagen var jag riktigt hungrig! Ni anar inte hur mycket jag värdesätter att faktiskt vara både vrålhungrig
och sugen på mat samtidigt nuförtiden...
Idag var det dock värre, och jag är så jääävla trött på att må illa om ni ursäktar språket. Låg kvar i sängen och tyckte lite synd om mig själv i någon halvtimme, men sedan tänkte jag på det du skrev och tvingade mig upp för att ta en tugga av ett äpple. Cirka 15 sekunder senare var illamåendet som bortblåst och jag kunde äta hela äpplet + en skål yoghurt + en kopp kaffe till frukost. Det var inte överdrivet gott hela tiden, men jag mådde i alla fall inte lika illa som innan.
Så ja, det känns som att vi (du) eventuellt är något på spåren här. Frågan är bara hur jag ska lyckas förekomma det? Om illamåendet beror på lågt blodsocker torde det ju innebära att jag bör äta tidigare/oftare än jag gör. Men det blir ju lite svårt, speciellt på morgonen då jag i princip blir illamående i samma stund som jag slår upp ögonen...