buketravhästarna!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
Sv: buketravhästarna!!

Charlie är normalt travsäker bara han kommer ur volten felfri!!
Men han hade slagit sig på kotan fick vi se när han kom till stallet. blodet rann...Inte konstigt att han hoppade!
Han är en olycksfågel....Suck!

Ajdå... Ja slår dom på sig är det ingen höjdare!

Han slår sig alltid någonstans...Men inte så illa som på Örebro.
Så slog han upp skadan i går....Ny galopp...

Han har ju en imponerande galopp rad :o Är han barfota? I vilket moment slår han på sig?

Bonker willcox
Håkkåelden
Zarita Loh
å sen ä de en del på skolan oxå start hästar....

Han har ju en imponerande galopp rad :o Är han barfota? I vilket moment slår han på sig?

På Örebro var det insidan, vä fram han karvade av 2cm på kronranden. Ett nytt ställe....
Normalt slår han sig höger bak på kotan.
Vi har provat ett antal skydd av olika sort och olika skor och vinklar...Dom skydden som fungerar bäst får han skav av...
Jo, raden är ju fin...Senast på montekvalet låg han 3:e inner när hästen i ledningen galopperade och tvärstannade...I sista kurvan...Så var det förstört!
I provloppen går han kanon, aldrig galopp...
Tur att jag har en ryttare som gillar Charlie och har tålamod med oss

På Örebro var det insidan, vä fram han karvade av 2cm på kronranden. Ett nytt ställe....
Normalt slår han sig höger bak på kotan.
Vi har provat ett antal skydd av olika sort och olika skor och vinklar...Dom skydden som fungerar bäst får han skav av...
Jo, raden är ju fin...Senast på montekvalet låg han 3:e inner när hästen i ledningen galopperade och tvärstannade...I sista kurvan...Så var det förstört!
I provloppen går han kanon, aldrig galopp...
Tur att jag har en ryttare som gillar Charlie och har tålamod med oss

Ja vad ska man säga ... otur om något!

Men hade ni testat barfota?

Ja vad ska man säga ... otur om något!

Men hade ni testat barfota?

Barfota fram har han gått men det märks ingen skillnad. Mer än att han sista gången lyckades att sparka sig i vänster karled!
Har just pratat med Charlies kusk och vi pratade om att rycka runt om nästa start. Får se vad det blir för bana bara...Hovkvaliten är bra.:)
Annars går vi ständigt och funderar, jag, ryttaren och kusken på hur vi skall få han någotsånär skadefri....

Barfota fram har han gått men det märks ingen skillnad. Mer än att han sista gången lyckades att sparka sig i vänster karled!
Har just pratat med Charlies kusk och vi pratade om att rycka runt om nästa start. Får se vad det blir för bana bara...Hovkvaliten är bra.:)
Annars går vi ständigt och funderar, jag, ryttaren och kusken på hur vi skall få han någotsånär skadefri....

Vi hade en som slog sig sönder o samman i lopp.. men vi ryckte skorna och wrapade alla ben och hade lätta skydd och höjde käken... Gick som en klocka även om det var lite trevande i accelerationerna...

Lycka till med pusslandet... Hoppas ni kommer iväg felfritt:D

Närå, han har växt det sista. För mig är han fortf liten dock :D

Väntar på min lilla fröken...2-åring efter Super Tilly... Allt går vida över planerna hittills ! Man blir smått mörkrädd... Kan bli skoj detta.. Ta´t lugnt och försiktigt !:banana:

Järnspiken, kvalad kommer att börja starta i vinter
Silverstone, hoppas att få kvala i vår

Top Ride Vision kvalad för första ggn idag.

Questador Tim
Emil Victory
Rambo Mark

Rambo är nu till salu. Var tänkt att jag skulle starta honom den 22:a. Så han är startklar. 8.000kr om någon slår till och köper honom innan fredag!

Har även all utrustning som kan tänkas finnas i ett travstall. Allt ska bort

Rambo är nu till salu. Var tänkt att jag skulle starta honom den 22:a. Så han är startklar. 8.000kr om någon slår till och köper honom innan fredag!

Har även all utrustning som kan tänkas finnas i ett travstall. Allt ska bort

okej om du inte får han sålt kanske vi ses den 22a!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka