Buketräff Svärdsjö - 2017 edition

Jag åsså. :love: Smakade en helt gudomlig tomatsalsa med just koriander och mycket vitlök förra fredagen, har inte fått receptet ännu men gissningsvis har det stora likheter med länkat recept. Den var SÅ god!
Jag fick lära mig att uppskatta koriander då min kära partner älskar att laga märkliga asiatiska recept. Det tog ett par år men sen så.

Fyll på det jag glömt
* halloumi - Amha
* grönsallad - tanten
* frukostbröd -tanten
* bregott - tanten
* potatis till alla - Scata
* Chips, ostbågar etc - Squie
* bea och andra goda såser - Malin_L
* frukost-ost - Malin_L
* tryffeltårta - Magiana
* födelsedagstårta - Klara
*Jordgubbar och glass - Lillgrådis
*Jordgubbar och grädde - EmmaW

Gluten- EmmaW
Laktos
Nötter - Amha
Övriga allergier: Inte allergi men värdinnans mage ballar ur av purjolök och paprika, dvs låt helst inte de vara de dominerande ingredienserna i salladen (dvs det går snabbare att peta bort dem om de inte står för 50% :D). All annan lök funkar bra :up:

Fyll på det jag glömt
* halloumi - Amha
* grönsallad - tanten
* frukostbröd -tanten
* bregott - tanten
* frukost-ost - Malin_L
* tryffeltårta - Magiana

Gluten- EmmaW
Laktos
Nötter - Amha
Övriga allergier: Inte allergi men värdinnans mage ballar ur av purjolök och paprika, dvs låt helst inte de vara de dominerande ingredienserna i salladen (dvs det går snabbare att peta bort dem om de inte står för 50% :D). All annan lök funkar bra

Tranan - fisk

Jag sa inget om att inte ha salsa med koriander för värdinnan behöver inte äta av allt ;) men det är fortfarande tvålkrydda :rofl:

Det är enormt fascinerande att det är så, att undvika koriander har ju ingen överlevnadsfunktion så en undrar hur generna tänkte där.
Om genen inte gör vare sig till eller från i överlevnads- eller fortplantningshänseende så tänker evolutionen inte alls.

Men kanske det för en miljon år sedan fanns någon avlägsen släkting till koriandern i Afrika som var antingen bra eller dålig att äta...

Om genen inte gör vare sig till eller från i överlevnads- eller fortplantningshänseende så tänker evolutionen inte alls.

Men kanske det för en miljon år sedan fanns någon avlägsen släkting till koriandern i Afrika som var antingen bra eller dålig att äta...

Så måste det vara! :up: :idea:

Sedan kan jag väl medge att evolutionen inte alltid är helt logisk... :D

Fyll på det jag glömt
* salsa - Amha
* halloumi - Amha
* grönsallad - tanten
* frukostbröd -tanten
* bregott - tanten
* frukost-ost - Malin_L
* tryffeltårta - Magiana

Gluten
Laktos
Nötter - Amha
Fisk - Tranan
Övriga bekymmer: purjolök, paprika,

Slänger mig in i tråden. Vågar man komma om man är blyg och aspig? :o
Finns det bra ställen att gömma sig på? :D

Vill någon isf åka med mig och dela bensinpengen? Kör väl Skövde-Örebro-och vidare.

Nu blev jag sugen på att ta ledigt och åka med! Måste kolla. Är mitt i flytt också så arrrh!

Övertala mig att åka!

Liknande trådar

Tjatter Det börjar väl blir dags att planera lite :D De datum jag absolut inte kan är 16-17 juli och 30-31 juli :) Annars är jag väldigt...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
26 366
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar