Buketräff Skåne?

Sv: Buketräff Skåne?

I may or may not haka på, at some point. Men är själv fattig som en kyrkråtta nu så kanske inte nunu :p

Trelleborgskan är bra grötig! Första 3 månaderna jag var tillsammans med min sambo var det mest för att jag tyckte han var söt. Förstod inte mycket av vad han sa. Men nu är det bättre, kan till och med prata med hans mor- och farföräldrar, och inte bara le och nicka. :P

Tre månader! Det gick raskt från le och nicka till vanlig konversation må jag säga. Vilket språkgeni du måste vara! För mig tog det minst ett halvår....

Och jag är gärna med på buketräff, är trelleborgare på helgerna. Den 26-27 april kan passa bra.

Ännu en invandrad Dalkulla som kan tänkas hänga med =) 26-27 passar mig bra. Bor i Kristianstad, men lätt att ta tåget ner till Malmö eller Lund :) Känner inte en jävel här, så kan vara välbehövligt att träffa folk ^^

kl

Ååå, vad kul! Pluggar i Lund och blir även snart lundabo. :D Kan tyvärr inte just den helgen, men hänger jättegärna på en annan gång! :)

*Kl*

Någon nämnde hund och jag tar gärna med mig min 2-åriga golden-tik. Världens gladaste hund som tror att hon är liten som en mops :D

15091_10152686445281102_2155008731027843418_n.jpg

Ludvika =) Trevligt att kunna få träffa fler som "pratar norrländska" här nere på slätterna... :meh: :p

Får se om jag tar med mig Ganti, eller om jag lyckas få hundvakt. Funderar på att åka till Emporia när jag ändå är på det hållet.

knapp

Gud vad kul att så många hinkar! :bump: Jag tyckte picknick idéen som någon hade tidigare i tråden verkade helnice! Är visserligen väldigt väderberoende men, va tusan, det är ju ändå vår nu! Park, knytkalas och plats för så många hundar/människor/andra som nu vill komma :D

knapp

Gud vad kul att så många hinkar! :bump: Jag tyckte picknick idéen som någon hade tidigare i tråden verkade helnice! Är visserligen väldigt väderberoende men, va tusan, det är ju ändå vår nu! Park, knytkalas och plats för så många hundar/människor/andra som nu vill komma :D

Apropå picnik idén, stadsparken i Lund är ju fin och trevlig & dessutom smidig att ta sig till om man inte bor i Lund.
Så det är mitt förslag :)

Stadsparken låter lysande! :)

Vad roligt att det verkar som att så många kan dyka upp också, det kommer ju bli ett helt gäng. Det verkar som att de flesta har flyttat hit och inte är uppvuxna här? Själv kommer jag från Blekinge, inte så långt bort med andra ord.

:love: Vilken luddtuss!

Självklart ska hundar få följa med, om ingen här är allergisk/extremt hundrädd såklart.

Man måste dessutom vara beredd på att hunden ifråga sätter sig vääääldigt nära :p (Och vill man inte det så får man säga till så säger jag till henne att flytta på sig.)

Och inte heller jag är uppvuxen här. Flyttade till Skåne 2009 men mamma är född och uppvuxen utanför Ystad. Jag har mormor samt morbror med familj i Skåne så skånska har jag pratat med dem hela livet :)

Okej! Haha, jamen eller hur.. allt norr om Markaryd är Norrland fick jag lära mig tidigt:p

--------

Picknick/knytkalas i stadsparken i Lund låter toppen!

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka