Buketräff i Skåne!

Jag vill såklart vara med och jag är ledig dessa datum:


  • Antal omröstningsdeltagare
    11
Oj den här tråden har jag missat. Jag vill också hänga på om jag kan 🙈
Ingen mening att planera efter mig dock men hojta när ni har ett datum så att jag in jag kan. 😊
 
Jag är rätt så tillgänglig närmsta månaden! Efter helgen som kommer nu är jag även fri från helgpass i stallet under någon månad.

21/1 och 28/1 funkar till exempel för mig! Söndagar båda två.
 
Vad bra att någon lyfte detta viktiga ämne! (så slapp jag) ;) Jag har till och med hunnit skaffa en fungerande bil sedan föregående planering, så om/när jag bara får semester om några veckor så är jag redo när som helst efter det.
 
Haha ja, det stannade upp lite i planeringen när min tilltänkta sällskapslokal blev hästutrustnings-förråd istället, medan stallbygget pågår.... Men det kanske är lika bra (eller ännu bättre) med en sommarträff? 🌸🌞

Jag är hemma hela sommaren, så om vi ska vara hos mig går det bra nästan när som, måste bara dubbelkolla så jag inte har andra gäster. :) Annars skulle vi evt kunna ses nånstans i Lund, t.ex. om det är enklare för flera?
 
Jag bor i Lund så det funkar bra för mig :) Jag har en trädgård vi kan vara i, men det finns ju också Botaniska trädgården. Jag kan inte arrangera mer än att bidra med trädgård med bord och stolar dock :D Mvh rasar ihop fullständigt av tanken på att arrangera evenemang.
 
Buketräff är ju kul jag skulle kunna tänka mig en utflykt till Skåneland om det funkar med jobb och ledighet :banana: Lund hade varit perfekt!

Kanske göra en ny tråd med aktuella datum att rösta på @sorbifolia ?

Ja det kanske vore bra med en ny tråd 😅 jag får ta tag i det så snart jag hinner/orkar, annars om någon annan hinner före är det helt okej!

Kom förresten på att om någon mer ska till Falsterbo så kanske vi även skulle kunna ha en mini-buketräff där? Jag ska iaf ner och se huntingen på onsdag 10. juli enligt planen. :love:🐴 Kan evt plocka upp folk längs vägen om någon vill åka men saknar transport....
 
Ja det kanske vore bra med en ny tråd 😅 jag får ta tag i det så snart jag hinner/orkar, annars om någon annan hinner före är det helt okej!

Kom förresten på att om någon mer ska till Falsterbo så kanske vi även skulle kunna ha en mini-buketräff där? Jag ska iaf ner och se huntingen på onsdag 10. juli enligt planen. :love:🐴 Kan evt plocka upp folk längs vägen om någon vill åka men saknar transport....
Jag vill se huntingen! :love:
 
Jag bor i Lund så det funkar bra för mig :) Jag har en trädgård vi kan vara i, men det finns ju också Botaniska trädgården. Jag kan inte arrangera mer än att bidra med trädgård med bord och stolar dock :D Mvh rasar ihop fullständigt av tanken på att arrangera evenemang.
Jag hade tyckt att planera vår skoj men bor litet. Beror iofs på hur många som kommer? Annars är väl Botan ett bra förslag, eller en lokal i närheten om vädret är kasst?

Den enda Buketräffen jag har varit på var en hundpromenad så har lite dålig koll på vad ni brukar hitta på. I min hjärna är träffas = äta gott och/eller AW aka rätt fantasilöst.
 
Jag hade tyckt att planera vår skoj men bor litet. Beror iofs på hur många som kommer? Annars är väl Botan ett bra förslag, eller en lokal i närheten om vädret är kasst?

Den enda Buketräffen jag har varit på var en hundpromenad så har lite dålig koll på vad ni brukar hitta på. I min hjärna är träffas = äta gott och/eller AW aka rätt fantasilöst.
Botan är ju perfekt om det är bra väder. Det är poppis att ta med sig picknick-filtar och sitta där och äta gott :) I Lund får man även dricka alkohol på allmän plats om man vill det.

Ett förslag är att ses i Botan (om det är bra väder!), och att alla har med sig något att äta och dricka samt något att sitta på. Det finns ju en hel uppsjö av hämtmat-ställen man kan gå förbi på vägen dit. Jag har själv aldrig varit på någon buketräff, men vill man ha aktiviteter kan man ju (beroende på hur många vi blir) gå varvet runt där alla får svara på roliga/spännande frågor kring buke. Typ "vem är du på buke, och vem är du här?" med fri tolkning :D Det går även att spela kubb, men det står jag gärna över.
 
Botan är ju perfekt om det är bra väder. Det är poppis att ta med sig picknick-filtar och sitta där och äta gott :) I Lund får man även dricka alkohol på allmän plats om man vill det.

Ett förslag är att ses i Botan (om det är bra väder!), och att alla har med sig något att äta och dricka samt något att sitta på. Det finns ju en hel uppsjö av hämtmat-ställen man kan gå förbi på vägen dit. Jag har själv aldrig varit på någon buketräff, men vill man ha aktiviteter kan man ju (beroende på hur många vi blir) gå varvet runt där alla får svara på roliga/spännande frågor kring buke. Typ "vem är du på buke, och vem är du här?" med fri tolkning :D Det går även att spela kubb, men det står jag gärna över.

Det låter ju toppen, tycker jag iaf! 👌😊
 
Botan är ju perfekt om det är bra väder. Det är poppis att ta med sig picknick-filtar och sitta där och äta gott :) I Lund får man även dricka alkohol på allmän plats om man vill det.

Ett förslag är att ses i Botan (om det är bra väder!), och att alla har med sig något att äta och dricka samt något att sitta på. Det finns ju en hel uppsjö av hämtmat-ställen man kan gå förbi på vägen dit. Jag har själv aldrig varit på någon buketräff, men vill man ha aktiviteter kan man ju (beroende på hur många vi blir) gå varvet runt där alla får svara på roliga/spännande frågor kring buke. Typ "vem är du på buke, och vem är du här?" med fri tolkning :D Det går även att spela kubb, men det står jag gärna över.

Låter väl jättebra! Det ser ut som att min semester kan börja vecka 27 i stället för som tidigare tänkt 26 så i juli lär det finnas lite utrymme för min del. Jag var med på en lagom betungande quiz för någon vecka sedan i ett sällskap där inte alla kände varandra sedan tidigare. Alla fick meddela värdinnan sin favoritlåt, bra/dålig egenskap, drömyrke och någonting som man tror att de andra inte vet om en. Och så gissningar utifrån det. Kanske kan göras något liknande med en Buketwist?
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Några kanske sett min tråd om att jag är nyinflyttad i Stockholm och känner mig lite ensam och skulle vilja lära känna lite nytt...
Svar
15
· Visningar
1 217
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp