Buketräff hos @saint_anger!

tanten

Trådstartare
Tänkte göra ett nytt upprop :D

Vi är alltså några som ska försöka ta oss till @saint__anger den 6 juni och göra ett ryck med att hjälpa till med hennes hus. Huset finns mellan Uppsala och Sala.

Vilka vill komma med och fixa? Spackling, snickrande, trädgårdsfix, städning. Plus allt som kan tänkas dyka upp som vi klarar att fixa med.

Och som bonus ska vi ha trevligt ihop och äta gott. En liten buketräff där vi gör nyttiga saker samtidigt.
Vilka vill komma med?

"Samvaro är den högsta formen av tillvaro"
 
Ni kanske ska skriva in listan på redan anmälda? :)

Jag hade gärna ställt upp men det är lite väl långt från Skåne för att jag ska kunna motivera det för mannen :(
 
Hej :bump:

Haft lite strul med mobilen och ingen tillgång till dator så har inte kunnat vara så aktiv här på några dagar.

Kopierar in listan med förslag som gick ut i grupp PM tidigare

Här kommer lite förslag på vad som kan göras:

* Måla pärlspont om jag inte hunnit klart med det till den 6:e

* Om pärlsponten är färdigmålad, sätta upp den i hallen. Blir liggande pärlspont där.
Vill helst att det är någon som snickarat förut som hjälper sambon med detta.

* Spackla och slipa. 1-2 pers + jag. Det behövs någon extra spackelspadar om någon har att ta med. Är vi många på detta bör vi hinna klart med allt och dessutom 2 strykningar (3 tim torktid på spackel)

* Trädgård; inte högprioriterat men alltid bra att få de gjort.
- Trimma häcken. Har inte hunnit hela.
- Köra kvisthögen i tuggen (vi flisar sönder alla kvistar så kan vi använda de i trädgården sen)
- Se över vad som behöver beskäras

Kan säkert komma på mer saker närmare den 6e. Svårt att veta exakt hur vi ligger till. Det ska läggas golv i två rum till men är restat från leverantören så vet inte riktigt när vi får hem det. Golvet kommer vi försöka lägga så snart vi fått hem det, men kan ju dröja fram till den 6e.
Någon som känner sig hemma med att lägga golv om möjligheten finns? (Kommer vara klart till den 6:e)

* Mat; Kom med ideer. Grilla är ganska styrt beroende på väder. Annars finns det tillgång till att laga mat i torpet. Dock litet kök med bara 3 plattor och inte jättestor ugn.
Någon som känner sig manad att ta på sig matlagningen?
Vi står för kostnaden och inhandlingen av mat/dricka. Säg till om ngn har allergier.
Kanske kan vara en idé med plastglas/papperstallrikar så slipper man disken.
 
Mitt förslag på mat är färdiggrillad kyckling och potatissallad (köpt eller hemmagjord) :) kräver ju inte mycket att fixa och är inte väderkänsligt som grillat :p
 
Börjar närma sig den 6:e. Dags att kolla av lite hur det ser ut för alla den dagen. Har upptäckt att det som skrivs i gruppchatten ser inte alla :p

Så ett nytt upprop här vilka som kommer så vi kan planera mat som passar och arbetsuppgifter beroende på antal som kommer.
 
Så vitt jag begriper är de som återstår jag och @Trott . @ainasoja - kunde du?

Det har uppstått barnvaktsbekymmer och vedbekymmer.

Vore bra om vi kunde skramla ihop några fler. Om någon kommer på en bukefalist i trakerna mellan Uppsala -Sala så hojta hit dem till tråden.
 
Jag orkar tyvärr inte komma. Har för mycket på jobbet och känner att jag måste återhämta mig efter denna veckas turbulens.

Jag som så gärna ville hjälpa till. Hoppas att ni blir fler :love:
 
Så vitt jag begriper är de som återstår jag och @Trott . @ainasoja - kunde du?

Det har uppstått barnvaktsbekymmer och vedbekymmer.

Vore bra om vi kunde skramla ihop några fler. Om någon kommer på en bukefalist i trakerna mellan Uppsala -Sala så hojta hit dem till tråden.
Lägg en blänkare i tråden om Uppsalaträff på senior, det kanske är någon där som nappar.
http://www.bukefalos.com/threads/uppsalatraff.1400333/

Själv kommer jag upp till dom trakterna först den 12 juni, men blir det en ny träff därefter så borde det inte vara några problem att ansluta och hjälpa till. Jag är helt ledig hela sommaren, så för mig går det bra både vardag och helg i så fall :)
 
Tror vi får ställa in tyvärr :( Pratade med hyresvärden till torpet idag och det är fotografering dagarna efter så lär städa ur torpet och fixa inför fotograferingen på måndag :(

Men ett otroligt stort tack för ert engagemang och att alla är så vänliga och hjälpsamma <3

Får se hur det ser ut framåt hur långt vi kommit då. Om inte annat får vi ordna en buketräff när allt är klart och bara umgås :)
 
Tror vi får ställa in tyvärr :( Pratade med hyresvärden till torpet idag och det är fotografering dagarna efter så lär städa ur torpet och fixa inför fotograferingen på måndag :(

Men ett otroligt stort tack för ert engagemang och att alla är så vänliga och hjälpsamma <3

Får se hur det ser ut framåt hur långt vi kommit då. Om inte annat får vi ordna en buketräff när allt är klart och bara umgås :)
Men skit!

Nåväl - vi får komma på husvisning sedan och så får vi ta med lite grejor för sista fixet ;)
 
Är inte så förvånad med vår otur att allt krockar och ska vara exakt samtidigt :/
Men vi har ju vetat att den dagen ska komma någon gång gällande fotografering och visning. Står även i kontraktet.

Får lägga ut en länk sen när torpet har kommit ut på hemnet, kanske någon bukare som vill bli blivande granne? ;)
 
Tror vi får ställa in tyvärr :( Pratade med hyresvärden till torpet idag och det är fotografering dagarna efter så lär städa ur torpet och fixa inför fotograferingen på måndag :(

Men ett otroligt stort tack för ert engagemang och att alla är så vänliga och hjälpsamma <3

Får se hur det ser ut framåt hur långt vi kommit då. Om inte annat får vi ordna en buketräff när allt är klart och bara umgås :)
men så tråkigt! Men jag kommer då gärna senare framöver på buketräff och fix om det behövs! :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
25 288
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Okej, tar det från början. I mars i år var jag och min (då blivande) sambo och kikade på en gård här i Västernorrland, en liten gård...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 361
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp