Bukehundar på besök i ödeskogen idag (bilder)

Gnist

Trådstartare
Och vad gör man då??

:idea: Jo, man går viltspår... Lite bus hans det också med givetvis :D

Först ut att hälsa var Minerva och sedan fick även Cujo komma ut och busa lite. Efter detta så var ju terrierbrudarna sjövilda... Främmande valpar på deras gård :eek:

Så de fick också komma ut och hälsa, vilket fick de små på besök att få skrämselhicka nästan. Inte lätt när det kommer tre terrierbrudar i full fart och ska undersöka vad det är för främmande på gården..

Efter detta halvkaos :angel: så skulle då de små besökarna testa på sina första blodspår, som jag lagt ut nere i tallbacken.

Först ut var då den lite äldre tikvalpen, som är ca 5 månader..

(Bilderna kommer i nästa inlägg :D)

Sv: Bukehundar på besök i ödeskogen idag (bilder)

Jnta_6.jpg

Jnta_5.jpg

Jnta_4.jpg

Jnta_3.jpg

Jnta_2.jpg

Jnta_1-1.jpg

Efter hennes spår, som hon klarade bra för att vara första gången, så var det dags att gå till spår 2. Där skulle den yngre förmågan, som är ca 3 månader få testa på ett litet spår, även hon..

(Bilder i nästa inlägg)

Gro_9.jpg

Gro_8.jpg

Gro_7.jpg

Gro_5.jpg

Gro_3.jpg

Efter en del tveksamheter på spåret, så hittade även hon sitt slutmål, och sedan var det dags för lite bus igen :D

Gro_2.jpg

Jnta-Minerva_1.jpg

Kul med hundbesök :banana:

Kalassöta!

Ni ser ut att ha haft en kanondag! Själv är man färdig för harakiri efter en dag i bankträsket....:mad:

Tack snälla Gnist för idag:):)gissa om det är två som är rätt så trötta nu.. Bilderna blev kanonfina:banana:

Ödeskogenbaggen som nu blivit Hemsöbo tog resan med ro, klev lugnt ur transporten o gick snällt till tackorna,där blev det lite pusskalas men annars lugnt, ska ta lite bilder , bara jag hittar kameran:D

prillan

Jag förstår att brudarna är trötta efter resan, alla hundarna och dessutom spårning på det :D

Du får gärna ta hem bilderna och använda om du vill det ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag skrev ett inlägg för ett år sedan om detta och sökte svar, utan resultat, tänkte prova igen eftersom vi och veterinärer börjar...
Svar
12
· Visningar
1 466
Senast: caballus
·
Övr. Hund Hej! Som rubriken lyder. Har en 6-årig tik som alltid gått på hunddagis. Hon har i stort sett hela sitt liv varit reserverad i möten...
Svar
7
· Visningar
1 957
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 937
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18