Bukehästar i skaraborg?

@doleron ja jag har skitit i dem sen sist. Tänker inte gynna dem. Tröttnat på Hööks med.
Så kommer bli lite ofrivilligt en märkesnörd. Då får man i alla fall saker som håller.
 
Oj va många som haft problem med horze! Har beställt därifrån i många år utan ett enda problem , fakturerad för lite en gång men det ser jag som ett gott problem ;) Gillar deras system att man har chans att samla in rabatt här och var. Fick 50% på förra beställningen och det va inte rea! :D Men jag verkar vara lyckligt lottad. Har gett upp Hööks, de blir bara sämre :(
Testa horseme up om ni vill ha bra service!
 
Lite hästigt då också. Ridit lite lektion på sistone men höst och jag är inte alls på samma nivå just nu. Hon utvecklas och utvecklas och jag hinner inte med. Är inte så stabil i sitsen jag borde vara och inte så kvick och kunnig , känns mest bara som om jag förstör för henne. Kunde inte för min värld rida öppnar senast trots att det är vårt parad nummer. Hoppas det bara är en svacka.

Har iaf bestämt mig för att bli avmed ett par kilon som stör i ridningen, känner mig för fet för henne. Så glada hejarop är alltidtrevligt !

Vi har också hoppat lite. Eller ja hindren vs iaf 30 cm :D Travbommar in och skutt ut. Gick okej men hi tappar både styrsel och broms efter men vi ska försöka träna lite på det.
 
Det tråkigaste med Hööks är att deras ridbrallor är så satans små i storlekarna. För mig som i vanliga fall köper 44 på mina ridbyxor är det inte ens lönt att prova deras. Hade tänkt beställa ett par från Horze, men vet inte om jag vågar nu :nailbiting:

Pålle är förresten på plats nu, men det var då inget trevligt väder Schlätta introducerade sig själv med för honom imorse. :yuck:

20150110_092236_54b125982a6b2219f6017a21.jpg
 
@zutsu håller med om hööks byxor, fine nu ligger jag i gränsen men inte ens när jag hade 44 gick de knappt på.
Jag rekommenderar hordes grand prix byxa. Köpte 46 och de är nästan för stora. Höga och bra i midjan och bred linning och mkt stretch.
 
@hastskotare jag hade en sån där dipp i höstas, fast i hoppningen. Ingenting funkade fast ändå gick det bra, det var bara jag som ställde till det för mig. Men då sa min tränare att det blir så i perioder, jag gör rätt men låser mig i skallen och låter mig inte känna ridningen. Eller hur man nu ska säga. Jag låste mig och tyckte allt var så jävla dåligt, fast det inte var det egentligen.
Nu känns det som om det har vänt, nu känns det som om jag och hästen är på samma sida igen.
Jag tror man många gånger skulle tjäna på att släppa allt i ridningen. Som du skrev, öppna är era paradnummer men nu går det inte. Det är ju inte för att hästen inte kan, och det är ju inte för att du inte kan, utan det är en låsning bara.
Och låsningar släpper :)

@ztsu Vad är han för häst, din nya? :)
 
@zutsu håller med om hööks byxor, fine nu ligger jag i gränsen men inte ens när jag hade 44 gick de knappt på.
Jag rekommenderar hordes grand prix byxa. Köpte 46 och de är nästan för stora. Höga och bra i midjan och bred linning och mkt stretch.

Var hittar man dem?
Jag kör på Pikeur, de sitter väldigt bra. De är ju så himla dyra dock, och jag skulle egentligen vilja ha fler ridbrallor än de jag har. Plånboken tycker inte riktigt samma dock...

@HotrodKitten Han är ett halvblod (med okänd stam), 15 år gammal. Har varit ridskolehäst. Det passar mig perfekt, jag är ganska nervöst lagd i mig själv så en trygg gubbe är precis vad jag behöver. :)
Han har tävlat lite LB och LA i dressyr, och några 110-120 hoppning. Det var några år sedan nu dock.
 
@ztsu Autocorrect va i fartendär. Horzes grand prix byxa är det, 799kr tror jag. Men jag lyckas allti klämma dit lite rabatt också. Jag älskar pikeurs också men som sagt har inte plånboken alltid råd med de.
 
Ursäkta att mina texter blir helknasiga emellanåt datorn har gått och dött förmmig och telefonen vill inte alltid som jag vill :banghead:.

@ztsu han verkar ju alldeles perfekt. Snäll och trygg som man kan göra mycket med :up:

@HotrodKitten ja det kan vars så. Jag jämför mig hels tiden med andra trots att man inte ska ich det stressar mig. Alla säger helatiden attjag har så fin häst och då tänker jag att de väntar sig att vi sks kommit mycket längre och mef bättre resultat. :(
 
Ni som tävlar/planerar att tävla iår. Hur tänker ni ang klubb? Jag har inte bestämt mig om jag ska tävla för min vanliga klubb eller byta. Vi får inga förmåner, bara massa jobb. :yuck:
 
@HotrodKitten och @hastskotare ;
Jag hoppas verkligen att det ska bli bra. Imorgon tänkte jag ta en premiärritt, om vädret tillåter.

Ni som tävlar/planerar att tävla iår. Hur tänker ni ang klubb? Jag har inte bestämt mig om jag ska tävla för min vanliga klubb eller byta. Vi får inga förmåner, bara massa jobb. :yuck:

Jag har väl iofs inte tänkt tävla inom den närmsta tiden, vi måste ju lära känna varandra först Zack och jag. Men jag funderar ändå på hur jag ska göra. Min hemmaklubb (Billdals RK) ligger ju 15 mil bort nu när jag bor här. Känns inte helt rimligt att ha sin hemmaklubb så långt bort, men samtidigt har jag svårt att se mig själv tillhöra en annan klubb. Billdal är ju hemma liksom. Tur att jag inte behöver bestämma mig precis nu :)
 
@cajo1312 just nu tävlar jag för mölltorps rs. Hemmaklubb som jag alltid tävlat för men blir lite avis på andra som får hela eller delar av licensen betald oh andra förmåner. Vi får inget, bara tvång att hjälpa till.
 
@hastskotare
Jag funderar också på vilken klubb jag ska välja tillsammans med nästa häst.. Men funderar på Bergs hästklubb då det verkar vara en väldigt mysig klubb där dom hittar på saker tillsammans!

Att vissa klubbar betalar en del av licensen hade jag ingen aning om :o låter ju toppen!
 
Eftersom jag rider western blir det swr som vanligt ev någon mer för att få tävla klasser på större tävlingar också. När vi hoppar eller dressyrar är det bara P&J och P&R så där klarar jag mig utan licenser och klubbar :)
 
Jag brukar inte tävla, men i år funderar jag faktiskt på att starta i en klass eller två. Det blir i så fall rasklasser, så jag behöver bara vara medlem i rasföreningen. (paint)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp