Bukehästar i skaraborg?

Nu har jag bestämt mig för att jag får lov att köpa Zack. Det betyder inte att jag inte älskade Mackan. Visst gör det inte?

Ska åka dit igen imorgon (30 mil enkel väg) och om allt känns lika bra då och han går igenom besiktningen så tar jag hem honom på torsdag.
Håll tummarna! :)
 
Det blev inte riktigt som tänkt idag då veterinären fick åka på ett akutfall. Tyvärr var jag redan halvvägs ner då så jag red ut med en tant i stallet. Världens coolaste tant. 78 år gammal och red ut barbacka :D

Så besiktningen blir imorgon istället. Tyvärr kan jag inte närvara då, men det får gå ändå. Om han går igenom hämtar jag honom på fredag.

20150107_144923_54ada8ae2a6b2258869e9102.jpg

Här är han, gosegrisen :love: :love:
 
Jättefin! @ztsu Det blir nog bra det där :)

Har någon av er shoppat något på Hööks-rean? Jag är i akut behov av ett par ridbyxor men blev vansinnigt besviken på rean. Så nu har jag beställt ett par från Horze istället..
Pucko-jag lyckades ju dock beställa med ett nytt nosludd i fårskinn som visade sig vara beställningsvara så jag får inte grejerna förrän den 22 tidigast. Så nu är jag lite irriterad på mig själv, då jag bara la på nosluddet för att komma över fri frakt-gränsen...
 
@HotrodKitten beställde ett täcke från horze innan jul. Sämsta kundservicen ever. Dock var täcket på rea så det var ju nice, men om jag inte måste lär jag inte beställa därifrån igen
 
Horze som är så trevliga.. Jag fick någon annans faktura sist jag beställde därifrån, skickade massor med mail och försökte ringa men fick inte min egen på flera veckor. @doleron skrev på deras facebook-sida, jag hakade på och plötsligt fick man svar! Tog bara sisådär två månader :grin:
Fick påminnelse från Klarna på fakturan jag inte fått från Horze, fy fan va arg jag var! Men de löste det till slut så jag borde väl inte vara arg. Jag slapp påminnelseavgifter och grejerna var ju bra. Ingen ursäkt, men man kan väl inte få allt.

@HotrodKitten Tycker hööks blivit sämre överlag senaste åren, sämre kvalitet och tråkigare utbud. Håller visserligen på med western och körning så det är kanske inte rätt butik att gå till, men ändå. Tyckte det var bättre förr (:D). När de hade stor butik i Tranemo fanns både massor att välja bland och bra kvalitet. Kommer ihåg att jag köpte mitt första egna träns där, ett sånt där billigt set för 159 kr (svart med silverfärgade nitar på pannband och nosgrimma). Det hängde med i säkert tio år, sen skänkte jag det till ridskolan.
Jämför det med ett träns jag köpte på Hööks i somras, 289 kr och "lädret" har redan spruckit. Lite skillnad.

Jag är gnällig idag.
 
Jättefin! @ztsu Det blir nog bra det där :)

Har någon av er shoppat något på Hööks-rean? Jag är i akut behov av ett par ridbyxor men blev vansinnigt besviken på rean. Så nu har jag beställt ett par från Horze istället..
Pucko-jag lyckades ju dock beställa med ett nytt nosludd i fårskinn som visade sig vara beställningsvara så jag får inte grejerna förrän den 22 tidigast. Så nu är jag lite irriterad på mig själv, då jag bara la på nosluddet för att komma över fri frakt-gränsen...

Var på Hööks igår. Köpte 2 schabrak mest för min häst har så få atm. Men annars var det mest.. mäh :(
 
Det känns ju bra... jag har aldrig beställt något därifrån. Det fattas väl sen bara att brallorna inte passar sen när de väl kommer ;)
Jag får väl se om jag får något svar, jag får väl vänta och se helt enkelt.

Håller för övrigt med om Hööks. Det har blivit dyrare men sämre kvalitet. Köpte två par ridbyxor där en gång som inte höll ett halvår ens. Jag köper annars nästan alltid ridbyxor på Ge-kås och de är typ hälften så dyra men håller dubbelt så länge..



Jävla nosludd.
 
Här går jag runt och tycker att denna tråden har stått still alldeles förlänge och så ser jag att ni ju skrivit om massor! Men inga notisar till mig inte!

Lite uppdatering från min sida då :) Det har stått still med ridningen ett tag pga riktigt dåliga ridvägar. Därför har det blivit långa promenader och en sväng till ridhuset där vi hoppade lite småhinder (vilket tyvärr inte gick så bra som jag hade tänkt..)

Men snart är våren här och då är det min tid igen, då är planerna att få ut min gamle man på p&j samt köpa ny häst :D

Välkomna alla nya! :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp