Bukehästar i skaraborg?

Nu har jag hittat hit :D
Jag bor utanför Tidaholm med två ridtravare (inriktning western) och en minishettis (inriktning uppfostran:p)
Bella 22årig travare
7338724_orig.jpg

Queen 4 årig travare
3643833_orig.jpg

Häxan 3 årig minishettis
5376861_orig.jpg

Vilka fina hästar du har. Den lille är ju bara för söt. :love:
 
Men vad är det som hänt?

Mackan dog tidigt imorse. Förstoppningskolik. Han kämpade, men orkade tillslut inte. Trots kramplösande och smärtstillande, promenader och ja, ni vet allt man gör. Jag är chockad, fylld av en overklighetskänsla. Fina älskade Mackan.
 
Han kämpade så hårt och när han väl la sig ner reste han sig inte upp igen. Tiden tills veterinären kom är den längsta och värsta i mitt liv. Ett tag trodde jag att han skulle självdö där i boxen. Så fruktansvärt. :cry:

Hur bearbetar man en sådan här sak? Känner mig helt förkrossad, tom, och imorgon är det julafton. :(

img_3839_5499a44ee087c311a9059b6a.jpg
 
Åh nej!!! Massa styrker till dig! ♡♡
Vet tyvärr precis hur hemskt det är. Förlorade min tant på samma sätt. Red lektion på dagen på en pigg och busig ttant och på kvällen fick jag ett samtal. Vi kämpade i nästan ett och ett halvt dygn men tillslut orkade hon inte längre. Går så snabbt. :'(
 
@ztsu Jag beklagar verkligen :cry: så fruktansvärt tragiskt. Jag vet ju hur du kämpade med att få upp honom i hull. Jag hoppas att du en dag kan minnas honom med glädje över den tid ni ändå fick tillsammans.

Tröstkramar

 
På tok fö kallt och på tok för mycket snö. Jag och loppan tog en tur på julaftonsmorgon och landade mitt i ett snöfall bestående av pingisbollar till flingor, ingen av oss glad.
Här stämmer verkligen sådan matte sådan häst. Båda hatar kyla och att bli blöta! :P
 
Kom tillbaks till Skara i lördags. Tycker det är skönt med lite snö så det blir ljusare, men längtar rätt ordentligt till våren nu...
 
Äsch, så kallt är det inte! På med underställ och mössa bara!

Ridlektion i morse. Stödhjulet på transporten hade frusit, men lite våld och vilja så gick det. Ska in och köpa lite olja och hälla på så blir det nog lättare nästa gång.
Häst var mer intresserad av är springa än att jobba, men till slut blev det bra ändå.
Måste ringa kiropraktor! Tappar känsel i högerbenet efter en stund i sadeln..
 
Vad mysigt! @Atle
Surt nu bara när det ska bli varmare igen.. Tycker det kan få ligga kvar ett tag när det väl kommer snö, och så kan det vara klart med vinter när februari är slut. Inget velande hit och dit med minus miljoner ena dagen och plusgrader andra dagen..
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp