Bukehästar i skaraborg?

@sthu har också sm i tankarna men vågar inte lova något förrän i mitten på säsongen höhö

(Och gillar massor att du ska dit!)

Haha, man måste ha ambitioner! Tänker att det värsta som kan hända är att det går åt helvete och vi springer över domaren.
Jag kommer nog hinna bli apnervös och backa ur. Fast jag misstänker att Helene kan peppa om jag ber henne :D

Tro det eller ej, men vi har en spin! Den är kalasbra åt vänster, höger är svårare. Träna träna träna!
Nu ska vi bara lära oss hålla tempo, rätt gångart, stanna och svänga :D
 
@sthu @doleron Får man fråga inom vilken gren ni satar på SM? Är ju hur kul som helst att ha ett SM på pappret :P Då hade jag varit upp över öronen mallig :D

För att skryta lite har jag redan ett SM med fjordingen som jag är riktigt nöjd med :P
Men nu ska jag väl försöka med reining och western riding. Kanske versatile horse och ranch pleasure när man ändå är igång. Lär ju inte ha en suck men vi siktar på att ha roligt iallafall
 
@sthu ja jag tänker att det kan ju inte gå mycket sämre än vad det gjort på andra tävlingar så.. åh kul! Då räknar jag med att få se den i februari då!
Ska rida för George i maj och förhoppningsvis en gång till innan sm så han får skrika lite åt oss
 
@ztsu Det är så skönt att se ryttare som inser vad dom behöver träna på! Hoppas att det går bra för gamle mannen och dig :D

Det gäller att ha självinsikt utan att för den sakens skull bli allt för självkritisk. :)

Jag personligen är inte alls förtjust i den sortens hästfolk som anser sig själva vara perfekta och alla fel och problem vara hästens fel. :mad:
 
Hittade inga bättre just nu men här är dom små liven

temporary-image1417769721331_548172faddf2b36620a4603c.jpg


Kajsa. Världens bästa fjordtant

temporary-image1417462696686_547cc3a9ddf2b36ed6661004.jpg


Paj. Världens bästa morgis
 
Mina är på lågfart just nu, har haft noll motivation under november pga mörkret och att jag renoverat ett sovrum... Men planerna för 2015 är såhär:

Travaren är mest sällskap och kan lätt bli knackig så hon rids nästan bara ut. Möjligen någon pay & ride om hon håller sig fräsch men det gör inget om hon bara skogsmullar, det har hon gjort hela livet :)

Holländaren fick en smäll på yttre böjsenan bak i höstas och har bara skrittat huuur länge som helst... Fick klartecken av veterinären att sätta igång henne nu i alla fall och målet är att till sommaren vara redo för LC dressyr och 0,90-hoppning. Vi är lite allround.

Januari-februari: igångsättning ordentligt och befästande av grundridningen.

Mars-april: mer seriös träning (både hopp och dressyr)

Under maj-juni någon pay & jump/ride el dyl för att under sommaren vara redo för tävling på riktigt!

Det vore också kul att komma iväg på någon terrängträning och se hur hon tar emot det. Hon är rätt cool och vi rider ju ute nästan jämt i ur och skur, så jag tror att hon kommer funka bra i terrängen.
 
Kul att läsa om allas planer!
Och så måste jag säga att det känns väldigt kul med en tråd för skaraborgska bukehästar, och så vill jag passa på att tagga @_Yggdrasil_ också för hon är ju också skaraborgare och borde hitta hit till den här tråden!
 
För att skryta lite har jag redan ett SM med fjordingen som jag är riktigt nöjd med :P
Men nu ska jag väl försöka med reining och western riding. Kanske versatile horse och ranch pleasure när man ändå är igång. Lär ju inte ha en suck men vi siktar på att ha roligt iallafall
Klart man ska vara nöjd med ett SM! :D Hade meddelat alla jag kände om det :P.
Vi får drömma vidare för ett SM i dressyr lär vi aldrig få till.
 
@hastskotare ja absolut. Jag är verkligen supernöjd med fjordingen prestation den helgen :love:

Men nu tar vi nya tag och hoppas att jag och Pajs kan tygla (höhö) nerverna så det kan bli något iår
 
Idag har solen skinit över Vara, har den gjort det över er också?

Vi skulle passa på att rida ut i skogen men kom inte så långt innan en fågelincident skedde och en av de andra tjejerna flög av. Så vi gick hem och hade hoppträning istället, Mackan och jag. Så himla gött att rida i sol och ljus.

14122009_5495d82d2a6b224dd88d07a5.jpg

Idag fokuserade vi mycket på det där med eftergiften. :D :D
 
Nu är jag hemma i norrland över jul och här har det snöat lite och varit solfritt..

Jag har inte ridit sen i november. Har vart kolsvart när man kommer hem från jobbet och dessutom oftast pissregnat. När man inte har någon ridbana eller ridhus känns motivationen svår att få upp.. Tänket att jag ska samla motivation och dra igång Paj runt februari igen
 
Nu är jag hemma i norrland över jul och här har det snöat lite och varit solfritt..

Jag har inte ridit sen i november. Har vart kolsvart när man kommer hem från jobbet och dessutom oftast pissregnat. När man inte har någon ridbana eller ridhus känns motivationen svår att få upp.. Tänket att jag ska samla motivation och dra igång Paj runt februari igen

Var i Norrland håller du till?

Det gick bra för henne, hon fick lite ont i svanskotan bara. Tur det var mjukt i marken och inte fruset.
 
Har varit iväg till Skövde idag för lite julbestyr och där och hemma har det varit grått och regnigt som vanligt. Hade bokat lektion också men hann inte med den :( Men bokade om den tills imorgon istället, jättekul!! Träna vidare på våra luftiga byten och rida igenom LA:1 som vi ska visa upp på en liten clinic i början av januari, blir spännande att se vad min fegis tycker om publik i manegen :P Pluspoäng om matte sitter kvar!
Bara fortsätta träna på och så ska jag inviga nya ridbyxor och chaps, va så längesen jag uppdaterade ridgarderoben.

Måste gnälla lite också. Hatar bara att jag har vader av modell gigantiska så alla chaps blir ju för små :( Har i år använt Mountain horses Xcellsiors leggins M/W och de går på på nåder och med våld. Hatar att vara så felbyggd, hjälper ju inte att jag är tre äpplen hög också. Men, men jag har ju några som funkar, synd bara att man inte kan leta annat.
 
Idag har solen skinit över Vara, har den gjort det över er också?

Vi skulle passa på att rida ut i skogen men kom inte så långt innan en fågelincident skedde och en av de andra tjejerna flög av. Så vi gick hem och hade hoppträning istället, Mackan och jag. Så himla gött att rida i sol och ljus.

14122009_5495d82d2a6b224dd88d07a5.jpg

Idag fokuserade vi mycket på det där med eftergiften. :D :D

Hoppas det gick bra för henne!
Är dålig på hoppning men det ser bra ut här ifrån iaf :up:
 
Har varit iväg till Skövde idag för lite julbestyr och där och hemma har det varit grått och regnigt som vanligt. Hade bokat lektion också men hann inte med den :( Men bokade om den tills imorgon istället, jättekul!! Träna vidare på våra luftiga byten och rida igenom LA:1 som vi ska visa upp på en liten clinic i början av januari, blir spännande att se vad min fegis tycker om publik i manegen :P Pluspoäng om matte sitter kvar!
Bara fortsätta träna på och så ska jag inviga nya ridbyxor och chaps, va så längesen jag uppdaterade ridgarderoben.

Måste gnälla lite också. Hatar bara att jag har vader av modell gigantiska så alla chaps blir ju för små :( Har i år använt Mountain horses Xcellsiors leggins M/W och de går på på nåder och med våld. Hatar att vara så felbyggd, hjälper ju inte att jag är tre äpplen hög också. Men, men jag har ju några som funkar, synd bara att man inte kan leta annat.

Det kommer säkert g jättebra med publiken :up:

Har samma problem. Ska få nya ridstövlar av mamma i julklapp, men de enda som funkar är sådana med rätt mycket resår. Och det är så himla fult tycker jag :(
 
Hoppas det gick bra för henne!
Är dålig på hoppning men det ser bra ut här ifrån iaf :up:

Det gjorde det. Lite ont i svanskotan bara.

Haha, jag också. Jag är egentligen hopprädd. Detta är femte gången jag hoppar med Mackan och andra gången i mitt liv som jag hoppar en oxer. Första gången trillade jag av och fick en spricka på bäckenbenet, så det gick ju onekligen bättre den här gången :banana:
 
Kul att läsa om allas planer!
Och så måste jag säga att det känns väldigt kul med en tråd för skaraborgska bukehästar, och så vill jag passa på att tagga @_Yggdrasil_ också för hon är ju också skaraborgare och borde hitta hit till den här tråden!
Nu har jag hittat hit :D
Jag bor utanför Tidaholm med två ridtravare (inriktning western) och en minishettis (inriktning uppfostran:p)
Bella 22årig travare
7338724_orig.jpg

Queen 4 årig travare
3643833_orig.jpg

Häxan 3 årig minishettis
5376861_orig.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
359
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp