Bukehästar i skaraborg?

Igår red jag och Tosca på clinicen och det gick över förväntan faktiskt. Mycket mindre folk än vad jag trodde så ingen publik nere i manegen utan bara på läktaren, vilket nog hjälpte henne.

Ridningen gick sådär, vi gjorde alla moment men jag fick inte riktigt fram henne helt med nos eller bakben men det var inte huvudmålet. Vi styrde runt och tittade på saker och klappade på halsen och var duktiga. Kanske har hon vuxit upp nu?? Snart 9år...

Annars är jag toksugen på att hoppa!! Chockerande då jag inte riktigt gillar det. Har hittat en liten övning som vi ska prova, en sån där som "inte går att komma fel på". Spännande :)
 
Jag var och provred en häst i lördags och blev kär. Får man bli det såhär snart efter att ens bästa vän vandrat vidare? Vågar knappt säga det, för jag skäms. Jag skäms så himla mycket gentemot Mackan över att jag öht åkte och tittade på den där hästen, och ännu mer över att jag faktiskt föll för den. Vad gör jag nu? Jag har sådan himla ångest.
 
@ztsu Du ska INTE ha dåligt samvete!!!
Din kärlek till honom blir ju inte mindre, eller hur? :)
Du gav din fina Mackan en bra sista tid i livet och det är värt hur mycket som helst.
 
Jag var och provred en häst i lördags och blev kär. Får man bli det såhär snart efter att ens bästa vän vandrat vidare? Vågar knappt säga det, för jag skäms. Jag skäms så himla mycket gentemot Mackan över att jag öht åkte och tittade på den där hästen, och ännu mer över att jag faktiskt föll för den. Vad gör jag nu? Jag har sådan himla ångest.

Åh va roligt för dig att du är ute och kikar! Blir glad nu :)
Det är klart du får åka och kolla på nya hästar, låter krasst men livet går ju vidare. Du sörjer ju fortfarande och det som räknas är hur du tog hand om och älskade honom under livet.
Känner du att du tänker med både hjärta och hjärna så kör på!
Håller tummarna!
 
Åh va roligt för dig att du är ute och kikar! Blir glad nu :)
Det är klart du får åka och kolla på nya hästar, låter krasst men livet går ju vidare. Du sörjer ju fortfarande och det som räknas är hur du tog hand om och älskade honom under livet.
Känner du att du tänker med både hjärta och hjärna så kör på!
Håller tummarna!

Jag vill ju gärna köpa den här hästen, det enda som egentligen hindrar mig är mitt dåliga samvete. Du vet, som om Mackan var hur utbytbar som helst. Han dör och två veckor senare står det en ny häst i stallet. :cry::(
 
Jag vill ju gärna köpa den här hästen, det enda som egentligen hindrar mig är mitt dåliga samvete. Du vet, som om Mackan var hur utbytbar som helst. Han dör och två veckor senare står det en ny häst i stallet. :cry::(
Jag förstår känslan, hade dåligt samvete att greja med min ungis när tanten dog. :( Men man kan ju inte sluta för det, det är ju detta som gör dig glad. Bara för att du går vidare så glömmer du ju honom inte.
Ska man tänka i "människotankar" vill han nog att du ska vara glad och vet om att han var älskad.
Ska man tänka i "hästtankar" så bryr han sig inte.
Tycker du ska satsa på att hitta en ny vän så du hittar glädjen i hästeriet igen :D
 
Jag vill ju gärna köpa den här hästen, det enda som egentligen hindrar mig är mitt dåliga samvete. Du vet, som om Mackan var hur utbytbar som helst. Han dör och två veckor senare står det en ny häst i stallet. :cry::(

Är det inte ett fint sätt att hedra honom på?
Du kommer ju ta vara på allt han lärde dig och gav dig med hjälp av en ny häst.
Jag köpte en ny häst strax efter att min Tant dog, började leta direkt. Valde dock något helt annat än vad hon var (stor, äldre fux och sen en brun ungponny) för att slippa jämföra mentalt. Hade aldrig gått så bra utan Tant innan, hon gav mig ett enormt självförtroende.
 
Här finns en med två pållar i Skaraborg, närmare bestämt i Tibro. Jag har en nybliven 8-åring som är min egna uppfödning. Hon är Svensk Ridponny fast en övervuxen sådan :). Sen har jag fått äran att ta hand om en äldre gentleman på 24 år, en arabkille. Har skaffat han som sällskap o skogsmulle och här får han stanna livet ut. Planerna m Ninja (8-åringen) är att vi ska komma igång o träna, främst hoppning o komma ut på lite P & J. Jag har en medryttartjej som rider några dar i veckan o tränar o har tävlat lite dressyr m henne. Vi tar det som det kommer ;)
 
Jag hade så gärna velat se den där clinicen, @hastskotare
Men jag skulle ju visst jobba.. :(
Känns som om det hade varit ett bra sätt att sätta igång lite dressyrmotivation, den har tyvärr dalat lite nu. I höstas var det bara dressyren som var kul, nu har det äntligen lossat lite i hoppningen sedan jag bytte till hackamore så nu är jag bara sugen på hoppningen ;)
Snart drar ju träningarna igång igen så då kommer väl säkert motivationen också, får vi hoppas!
 
Och @ztsu du ska inte ha dåligt samvete för att du vill köpa ny häst. Jag tror ju personligen att det är Mackan som har sett till att du faktiskt åkte och kollade på den hästen, han har valt ut den till dig som värdig efterträdare :) Det är ju inte så jätteofta det bara säger klick och man blir kär på bara en provridning!
 
NOC14, post: 16774854, member: 134672"]Här finns en med två pållar i Skaraborg, närmare bestämt i Tibro. Jag har en nybliven 8-åring som är min egna uppfödning. Hon är Svensk Ridponny fast en övervuxen sådan :). Sen har jag fått äran att ta hand om en äldre gentleman på 24 år, en arabkille. Har skaffat han som sällskap o skogsmulle och här får han stanna livet ut. Planerna m Ninja (8-åringen) är att vi ska komma igång o träna, främst hoppning o komma ut på lite P & J. Jag har en medryttartjej som rider några dar i veckan o tränar o har tävlat lite dressyr m henne. Vi tar det som det kommer ;)[/QUOTE]
Välkommen!
 
Jag hade så gärna velat se den där clinicen, @hastskotare
Men jag skulle ju visst jobba.. :(
Känns som om det hade varit ett bra sätt att sätta igång lite dressyrmotivation, den har tyvärr dalat lite nu. I höstas var det bara dressyren som var kul, nu har det äntligen lossat lite i hoppningen sedan jag bytte till hackamore så nu är jag bara sugen på hoppningen ;)
Snart drar ju träningarna igång igen så då kommer väl säkert motivationen också, får vi hoppas!

Ja det var intressant. Satt med under teorin också. Jag har häftena vi fick om du vill läsa igenom de. Fick höften som beskriver punkterna i vissa av de lätta programmen. :)

Vill du ha träningssällskap någon gång är det bara hojta till, jag behöver också motivation ibland. Ska ju försöka lära mig hpppa under vintrrn också har jag tänkt mig, det går sådär :p
 
NOC14, post: 16774854, member: 134672"]Här finns en med två pållar i Skaraborg, närmare bestämt i Tibro. Jag har en nybliven 8-åring som är min egna uppfödning. Hon är Svensk Ridponny fast en övervuxen sådan :). Sen har jag fått äran att ta hand om en äldre gentleman på 24 år, en arabkille. Har skaffat han som sällskap o skogsmulle och här får han stanna livet ut. Planerna m Ninja (8-åringen) är att vi ska komma igång o träna, främst hoppning o komma ut på lite P & J. Jag har en medryttartjej som rider några dar i veckan o tränar o har tävlat lite dressyr m henne. Vi tar det som det kommer ;)
Välkommen![/QUOTE]
Tack
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp