Bukehästar i skaraborg?

Är det ingen pay n jump i närheten i mars/april? Skulle vilja hoppa lite lågt, 70 cm eller nåt..

Vågar inte ge mig på dressyr än. Vi är inte samspelta än och den enda gången jag testat att köra nedsuttet studsade jag runt som en pingisboll på crack :rofl::nailbiting:

Vet att det brukar vara här på sorf sista söndagen varje månad. Allt från 50 cm upp till 1.20ish
 
i andra änden westernlektion (två ekipage) sen var det jag och ytterligare två


Härligt att det gick så bra trots att det lät riktigt trångt med 6 ekipage och 3 lektioner samtidigt :O
Men blir ju så nyfiken, vet du vem som höll westernlektionen?
 
@doleron Haha, ja men man kan ju åka av! :P Va hoppglad förr men nu har jag inte gjort det reglbundet så då blir sockerbitar hööööga murar och med en röd liten spätta som blir arg på n obalanserad matte har det inte blivit mycket hoppning.
Men trot eller ej så ska vi hoppa hinder imorgon! :O
 
Åh vad kul att hoppa! Har inte hoppat mer än något enstaka skutt över pinne i skogen på ett år... Men min vita är ju hoppstammad, så borde skutta lite med den.

Vi fick förresten lite hastigt och lustigt ett tillskott i form av lurvig shettis vars fodervärd gick bort och ägaren inte hade någonstans att göra av den. Så nu bor den hos mig en dryg vecka tills nya fodervärden kunde hämta den :)
 
@pajaztar Ja, det är ju roligt att hoppa egentligen. Får man bara göra det lite då och då så blir ju allt lite lättare. Sen är ju jag sån att plocka fram bommar är jobbigt oh dressyra på plan mark är roligt. :D
 
När du skriver lågt typ 70cm, jag -------> :nailbiting::eek:
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag är verkligen ingen hoppryttare. Ett enstaka hinder på en meter, men jag känner mig tryggast på 70cm typ.

Saknar min vackra vita springare som fick det att kännas enkelt att flyga över "höga" hinder. Min nya pålle är bra han också, men han har inte den där naturliga tryggheten. För honom är hinder på över en meter högt medans det för Mackan som hade tävlat 140-hoppning var lågt.

temporary-image1419205146831_54975a142a6b22872e56dee5.jpg



Tre dagar senare var han död. Kan fortfarande inte fatta att det har hänt. :cry:
 
Haha, jaa! Stilpoäng på det ritterna :D Nä hoppning är inte vår grej riktigt men vi försöker ibland.

Ingen som har koll på om det finns någon tränare i Hjo- Tibro- Skövde som tar emot hopplösa dressyrekipage på lektion?
 
Jag vill också ut på pay and jump snart :D

@ztsu usch vilken mardröm :(

Jag har blivit så otroligt orolig när det gäller min gamling.. Vågar knappt planera in saker för att jag är rädd att han ska hinna bli sjuk eller gå bort.. Trots att han inte visat några sådana tecken. Idag var han tex hur pigg och fräsch somhelst. Men är väldigt rädd för att förlora honom eftersom han är den enda hästen jag ägt och att han har varit med mig ända sen jag var 9 år.. :(
 
Men blir ju så nyfiken, vet du vem som höll westernlektionen?

Haha, min första tanke med! :D Man nästan antar att man borde veta, SÅ många tränare finns det ju ändå inte.
Usch vad sugen på lektion jag är! Ska boka in en i nästa vecka är planen. Har inte fri tillgång på bil med dragkrok längre, inte van vid att vara tvungen att planera så här. Får ta och skaffa mig ett jobb tror jag ;) Hör ni någon som behöver en miljöriskanalytiker eller bara någon som sitter i ett hörn och ser förvirrad ut så kan ni ju tipsa om mig :D
 
@sthu ja eller hur! Har ju två gratislektioner hos din tränare som jag funderar på att faktiskt använda upp här nångång. Hur ofta åker du dit?
 
Har varit där varannan vecka ungefär, fast nu när det varit så isigt har jag inte kunnat åka.. Men varannan vecka är planen. Brukar bli 30-45 minuter per gång så det är rätt lagom.
 
Ah ok. Men då kanske vi kan tajma på samma dag eller nått nästa gång :) vore ju kul, om inte du åker dit på dagtid dvs. Jag jobbar ju..
 
Är det någon i gruppen som bor i eller nära Skövde som skulle kunna handla en sak åt mig på Hööks? :love:
 
@doleron Jaa, jag hade tänkt ta en förmiddag nästa vecka. Passa på när Bastian jobbar andraskift. Men jag kan säkert ta en kväll nån gång med! Säg till bara. Om inte annat kan jag komma utan häst och heja på, har ju cykelavstånd :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp