Bukehästar i skaraborg?

Ah ok. Förmiddag kan bli lite tight för mig för vi är massor med för lite folk just nu också. Mig passar nog dom flesta kvällar annars, förutom helgerna givetvis :O gött att bo på så litet avstånd till tränaren hörru
 
Ah ok. Förmiddag kan bli lite tight för mig för vi är massor med för lite folk just nu också. Mig passar nog dom flesta kvällar annars, förutom helgerna givetvis :O gött att bo på så litet avstånd till tränaren hörru

Det var ännu bättre när jag hade ridavstånd ;)
Men hojta när du bestämt dej! Jag är ju hemma typ jämt
 
@hastskotare Jag antar att du har ridhuskort i Munkebo eftersom du tränar där sedan innan? Både Ted och Ellen kör privatträningar, och båda två kör även hemma hos sig på somrarna. Ellen har ju tävlat MSV dressyr/hopp/int. fälttävlan så hon är ju ganska mycket åt den dressyriga hoppningen, och mycket bra med unghästar (även om Kakan nu kanske inte är unghäst i den bemärkelsen så är ju hon ju i alla fall inte erfaren inom hoppningen ;) ) Ellen är det jag tränar för och hon är väldigt duktig, men även Ted är jättebra. Om du vill rida i grupp är nog Ellens grupper fulla, men Teds vet jag inte. Det är på onsdagar då iaf :)
 
Ja munkebo funkar fint att rida i. Kan man ta privatlektioner så man är själv eller kostar det skjortan då? Kan ju vara en början tills man känner sig säkrare påse.

Idag hoppade vi hinder! ! Hon vs jätteduktig och stannade bara en gång efter ett Om bygge. Byggde cavaletti in och det blev till slut studs och ett par 5,5 an. Längst upp på sockerbitarna hade vi då typ 50 cm iaf :D
Tosca har börjat ändra taktik från att vara så rädd om benen och väldigt bekymrad över hur matte sitter i landningen till att leka pigg, het, stark bulldozer som emellanåt bara skriker "NU KÖR VI MATTE!!!! Oj , ups, hoppsan.... Ja det där gick ju bra matte." :love:
 
@hastskotare Du kan ta privatlektioner, men då bokar man ju inte ridhuset så det kan ju vara någon annan där om man har otur. Så onsdagar är bäst om man vill hoppa, för då har hoppningen företräde då det alltid är träningar på kvällen. Vet att Ellen väldigt ofta är där på förmiddagarna med sina egna hästar och hoppar den övningen hon tänkt att vi ska göra på kvällen. Vet inte exakt vad Ellen eller Ted tar, men jag betalar 200:- för en timme i grupp och är du själv behöver du ju inte hålla på så länge. Det är flera stycken av oss i gruppen som rider privat för Ellen också, både dressyr, markarbete och hoppning. Ellen finns på min facebook om du vill ta kontakt där, eller så är hon i ridhuset ojämna onsdagar mellan 17-21 och har träningar :)
 
Förresten, hur ser väglaget ut hos er andra? Hos mig är det skitväglag i skogarna på grusvägarna just nu. Det är blankis! Vi hade tänkt att rida bort till en mindre gräsväg idag men vi kom inte ens dit för det var sån isbana.. så förbannat jävla tråkigt! Vi fick rida på ett av gärdena istället men det är inte heller optimalt då snön är så hård nu och man inte ser hur det ser ut under.. I och för sig höll både jag och mamma höll på att flyga av idag när hästarna brallade runt så de tyckte väl att det var kul, men jag bara oroar mig för stenhårda grästuvor eller nåt som göms under snön..
 
Härligt att det gick så bra trots att det lät riktigt trångt med 6 ekipage och 3 lektioner samtidigt :O
Men blir ju så nyfiken, vet du vem som höll westernlektionen?

Ingen aning tyvärr, vet ju inte säkert om hon är instruktör eller bara var en kompis som hjälpte till heller. :p
 
Förresten, hur ser väglaget ut hos er andra? Hos mig är det skitväglag i skogarna på grusvägarna just nu. Det är blankis! Vi hade tänkt att rida bort till en mindre gräsväg idag men vi kom inte ens dit för det var sån isbana.. så förbannat jävla tråkigt! Vi fick rida på ett av gärdena istället men det är inte heller optimalt då snön är så hård nu och man inte ser hur det ser ut under.. I och för sig höll både jag och mamma höll på att flyga av idag när hästarna brallade runt så de tyckte väl att det var kul, men jag bara oroar mig för stenhårda grästuvor eller nåt som göms under snön..

Isgata eller stenhårt här, inte alls lockande att rida ut. Inga gärden att rida på heller tyvärr. Mycket ridhus blir det...
 
@hastskotare Skulle också rekommendera Ellen, hon var för övrigt den som höll ena lektionen i ridhuset igår, hennes dotter red en häst också. :) Har själv funderat på att börja rida lite markarbete för henne när jag fått upp kondisen på hästen och klartecken från veterinär/hovslagare. Idag fick hästen vila, i morgon ska jag se om det går att skritta ut en sväng på det usla underlaget eller om jag kan ha tur så det är något ledigt i ridhuset hos grannen.
 
Så jävla less på motgångar just nu. :banghead:
Hittade detta i hagen idag. Ett litet sår och han ser ut såhär, är varm och haltar :(

20150217_172516_54e38dfd9606ee3449ea9c05.jpg
 
@ztsu Men vad tråkigt!! :(
@pemi Kul att höra! Jag är riktigt nöjd med Ellen, hon har alltid en noga uträknad tanke bakom varje övning och hon är noga med grunderna. Jag har tränat för tränare som i stort sett bara ställer upp fem hinder i ridhuset som sen blir en bana, och det lär man sig inte mycket på!
 
Den gröna Spooks-västen såklart! :love: :love:
Har ringt och lagt undan den, men det är ändå 6 mil enkel väg... :wtf:

Jag har lovat en annan bukefalist att kika på en grej på Hööks på fredag när jag ändå ska till Skövde. Kan hämta din väst om du vill. Du kan skicka PM i så fall :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp