Bukehästar i skaraborg?

Jag har ridit två dagar i rad nu. :banana::banana::banana:
Hästen skötte sig EXEMPLARISKT! Så nöjd! Inget studsande, inget hoppande, inget skuttande åt sidan, inga stopp, inga bockningar - så stolt! :love:
 
f1bhck.jpg
2ymtv86.jpg


Mitt håriga troll hade lite bustid i hagen idag och ville absolut inte bli infångad..

Denna veckan har jag inte haft så mycket tid till ridning tyvärr, blev väl 4 barbackapass och någon promenad.. Så imorgon drar det igång ordentligt igen och på Söndag blir det bomarbete i ridhuset med några andra hästar :) Är fullt taggad inför våren nu :D

Någon här som ska till Göteborgs Horse Show iår?
 
Någon här som ska till Göteborgs Horse Show iår?

Japp, jag och stallägaren ska dit. Vi ska bara gå på mässan, inte på själva showen. Blir nog på lördagen, hennes sambo vill nog följa med också och han jobbar på veckorna (som folk ofta gör ;)). Blir kul! Fast vi får inte shoppa för mycket, hade tänkt ta tåget in :p
 
Japp, jag och stallägaren ska dit. Vi ska bara gå på mässan, inte på själva showen. Blir nog på lördagen, hennes sambo vill nog följa med också och han jobbar på veckorna (som folk ofta gör ;)). Blir kul! Fast vi får inte shoppa för mycket, hade tänkt ta tåget in :p

Får jag följa med :angel: min man vägrar :p
 
Jag är helt seg efter stått i sekretariatet hela dagen igår under vår Pay&Ride. Halva startfältet på ponnysidan uteblev.
Man blir irriterad när folk inte avanmäler eller gör det mitt i natten innan? Särskilt när vi hade massa reserver :(

Men det blev bra i alla fall. Folk som kom var glada och nöjda så motiverar mig att snart våga starta med :p
 
Men jädrigt tråkigt med folk som inte dyker upp.. speciellt i dressyr då det ju oftast blir fullt. Dåligt stil!

Ja vi hade 1 startande av 5 i första klassen. 4 av 8 i andra. Rätt trist när det finns folk som reserver vi kunde ringt dagen innan och erbjudit platser åt. Men domaren passade på att prata med de som ridit och gav positiv feedback osv :) Så folk hade det bra som kom.

Så blev ju bra ändå men tråkigt när folk inte avanmäler sig som man ska :)
 
@Ackio Ja, det var nog just det min bekant menade kan jag tänka mig. Hennes dotter var ute på sin första dressyr"tävling" och det blev en väldigt bra start för henne :) Fick ni betalt ändå? Det är ju rätt surt för klubben annars om man förlorar massa pengar när folk inte dyker upp..
 
@Ackio Ja, det var nog just det min bekant menade kan jag tänka mig. Hennes dotter var ute på sin första dressyr"tävling" och det blev en väldigt bra start för henne :) Fick ni betalt ändå? Det är ju rätt surt för klubben annars om man förlorar massa pengar när folk inte dyker upp..

Vi kommer driva in det. För de som inte följt reglerna. Tyvärr.
Vad kul att de trivdes och hoppas de kommer fler gånger. Själv anmält mig till nästa som är 22 mars.
Hoppas ha en hel häst då och se hur lång tid det tar innan han kastar av mig ;) haha
 
@Ackio så himla tråkigt när det blir så men skitbra att ni ska driva in pengarna ändå. Kanske får folk att tänka till lite nästa gång. Hur ofta är det pay&rides där? Var på en i Götene förra året och det var ju riktigt kul att testa på lite dressyr med min crazyhorse :)
 
@Ackio så himla tråkigt när det blir så men skitbra att ni ska driva in pengarna ändå. Kanske får folk att tänka till lite nästa gång. Hur ofta är det pay&rides där? Var på en i Götene förra året och det var ju riktigt kul att testa på lite dressyr med min crazyhorse :)

Har varit snålt med det då vi haft en 2 pers tävlingssektion innan med intresse för hopp ;) Men nu har vi faktiskt planerat in 2 denna vår (den i går samt mars). Sen börjar tävlingssäsongen så då blir det nog sämre men hoppas vi kommer kunna ha en i höst med :)
 
Vad kul, då ska jag försöka komma iväg i mars då :)

Kolla om det fortfarande går att anmäla. I morse när jag kika hade vi 32 av 40 anmälningar :o Sen vi öppnade upp 18:00 igår.
Jättekul se. Folk vill komma till vår anläggning :) Men ska se när vi har möte nästa gång och framföra att folk vill se mer P&R :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: FrDrake
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 140
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Ananazen
·
Hemmet Tittar på att sälja min lägenhet (Stockholm) och blir lite nyfiken på vad för arvode folk betalat för sina mäklare där ute? Och vad har...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp