Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats. Dessvärre, när jag väl lyckades öppna kylskåpet igår hade en ekologisk köttfärs och en mjölk blivit dåliga. Men jag lyckades steka upp pannkakor på den andra mjölken, baka bröd på yoghurt, göra grönkålschips av grönkål som började se trött ut samt skala och skiva upp morötter och lägga i vatten. Nu gjorde vi linsbolognese till middag och det räddade väl tyvärr bara en ynka lök.
Det dyker ju upp lite trådar här på Buke ibland om vad man kan laga på diverse matvaror som börjar närma sig sitt slut. Jag tänkte att vi kunde ha en gemensam tråd? Så kan vi hjälpas åt med tips på hur varor håller längre, recept på det som börjar gå ut och extra guldstjärna för recept som går att laga och sen frysa in!
Just nu har jag kvar ett vitkålshuvud och en påse rödbetor som skulle behöva bli någonting. Tips?
Det dyker ju upp lite trådar här på Buke ibland om vad man kan laga på diverse matvaror som börjar närma sig sitt slut. Jag tänkte att vi kunde ha en gemensam tråd? Så kan vi hjälpas åt med tips på hur varor håller längre, recept på det som börjar gå ut och extra guldstjärna för recept som går att laga och sen frysa in!
Just nu har jag kvar ett vitkålshuvud och en påse rödbetor som skulle behöva bli någonting. Tips?