Buke e-fika?

Åh, det låter absolut intressant! Tänker du dig att man har någon typ av app eller liknande för att ha som videosamtal med varandra? Vet att sådant finns men har ingen(!) koll på vilka alternativ som finns, hur de fungerar eller något :D

Borde fungera om någon skapar exempelvis ett Teams eller Zoom möte och delar länken med övriga fikadeltagare

Jag sitter i stort sett varje kväll med mina internetspelsvänner på mumble eller skype med mat, fika eller ett *viskar* whisky eller irish coffee-glas i handen o snackar skit. Jättemysigt och som sagt, ena gänget har jag umgåtts en hel del med på medeltidsveckan i Hova och andra gänget har jag varit på Tallinkryssning med :D

Borde fungera om någon skapar exempelvis ett Teams eller Zoom möte och delar länken med övriga fikadeltagare
Ja nåt sånt var det jag tänkte isf. Eller om nån har en annan idé.
Det var inte ett så genomtänkt förslag egentligen, bara en tanke som dök upp när jag läste en tråd där en person kände sig lite ensam.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
592
Senast: skogaliten
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 553
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3
  • Vad jobbar du med, egentligen?