Bukare i Eskilstuna!

cambodia

Trådstartare
Ja, nu är det ju så att jag flyttar till Eskilstuna cirka 1 oktober, flyttar ihop med min flickvän i ett område som heter Stenby.
Staden är helt ny för mig så vill veta allt som man "behöver" veta :D
Kommer från en liiiten, liten ort på "landet" så känns som värsta storstaden för mig det här :nailbiting:

Och hur är det med häst-biten? Vill ju gärna hitta mig en sköthäst i trakten, har varit hästlös alldeles för länge!

Känner ingen (tror jag...) som bor där heller så lite nya vänner är aldrig fel! Jobbar inte i staden så kommer pendla så allt för mycket fritid kommer man väl inte ha, men iallafall ;)

Ska bli kul att höra vad ni har att säga om min nya stad :)

Bor en bit utanför Eskilstuna, men jag har känslan av (i alla fall när man kollar på medryttar-annonser) att det verkar finnas ett bra utbud att sköthästar/medryttarhästar!:)
Mer kan jag egentligen inte säga!:D Eller jo, Eskilstuna är ingen storstad!;)
Så du kan vara lugn!

Grattis till samboskapet. Jag bor inte så långt ifrån Smé-stan så vi kan säkert träffas om du vill.
Hästar finns det massor i grannskapet så det borde inte bereda dig nåt problem.
Lycka till.

Eskilstuna är en trevlig alldeles lagom stor stad om du frågar mig.
Stenby ligger fint, nära lantlig natur.
Dessutom kan du ju alltid besöka den mysiga 4H-gården Stenby 4H som ligger nära dig.
Medryttarhästar bör du absolut kunna hitta genom annonser, jag hittade i alla fall utan problem två stycken under de år jag bodde i stan (2000-2006). Jag saknade då bil så jag behövde ändå hitta något som fungerade att ta sig till kollektivt. Är du bilburen är urvalet antagligen större.

Något speciellt du undrar om stan?

Välkommen hit, bor strax utanför. Tror inte eller det är så svårt att hitta medryttarhäst men det kan kanske bero lite på vilken inriktning du är ute efter, skriv mer om vad du vill kanske jag eller någon annan här kan tipsa om stall eller häst

Bor en bit utanför Eskilstuna, men jag har känslan av (i alla fall när man kollar på medryttar-annonser) att det verkar finnas ett bra utbud att sköthästar/medryttarhästar!:)
Mer kan jag egentligen inte säga!:D Eller jo, Eskilstuna är ingen storstad!;)
Så du kan vara lugn!

Hihi, för mig är den stoor! Men det låter lugnande :D
Får kika lite mer på annonser :)

Grattis till samboskapet. Jag bor inte så långt ifrån Smé-stan så vi kan säkert träffas om du vill.
Hästar finns det massor i grannskapet så det borde inte bereda dig nåt problem.
Lycka till.

Tack, det kanske vi kan göra framöver när jag gjort mig lite hemmastadd :)

Eskilstuna är en trevlig alldeles lagom stor stad om du frågar mig.
Stenby ligger fint, nära lantlig natur.
Dessutom kan du ju alltid besöka den mysiga 4H-gården Stenby 4H som ligger nära dig.
Medryttarhästar bör du absolut kunna hitta genom annonser, jag hittade i alla fall utan problem två stycken under de år jag bodde i stan (2000-2006). Jag saknade då bil så jag behövde ändå hitta något som fungerade att ta sig till kollektivt. Är du bilburen är urvalet antagligen större.

Något speciellt du undrar om stan?

Låter lovande, jag har bil så det är inget problem! Hittade 4H-gården när jag googlade, ska absolut kollas upp :)
Undrar inget speciellt, är mest nervös och vill skriva av mig typ, haha!

Välkommen hit, bor strax utanför. Tror inte eller det är så svårt att hitta medryttarhäst men det kan kanske bero lite på vilken inriktning du är ute efter, skriv mer om vad du vill kanske jag eller någon annan här kan tipsa om stall eller häst

Tack! Det låter bra :)
Tänkte att det kanske låter som en annons om jag börjar skriva sånt, men jag vill helst ha en liten ponny att pyssla med, shettis eller lite större. Håller mig gärna på marken så att säga med promenader och pyssel osv även om jag ridit mycket i min "ungdom", gillar även körning och var på utställning med min förra sköthäst (minishettis) som var jättekul!!

Jag har bott i Eskilstuna 3 somrar i rad (och en höst på deltid i höstas) för forskning och jobb på Parken Zoo, men nästa helg är min sista jobbhelg för året.

Jag gillar staden. Den kan kännas lite smålöjlig när man kommer från en större stad, men egentligen är den nog lite lagom stor. :)

Ett tips på grymt fik är Café Kaka (http://cafekaka.se/)

Eskilstuna är min gamla hemstad som jag besöker ibland. Bor ju bara 6 mil bort så,,,,,,,,en buke-träff i en snar framtid kanske?

Jag bodde i Eskilstuna i nästan ett år 2008/2009. Jag bodde i Nyfors pga närheten till tåget eftersom jag jobbade (jobbar) i Sthlm. Eskilstuna är en helt okej trevlig småstad; det finns en del restauranger, caféer, shopping både i och utanför stan, gym, bio, fina grönområden, vattenstråket, nyare och äldre bebyggelse... Jag brukar inte vara inne i Eskilstuna så ofta längre trots att jag numera bor bara ca 3 mil därifrån men det är alltid trevligt att strosa runt där när jag väl åker in. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 140
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 137
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar