Bugatti Hilltorp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 431
M

Monkmonk

Åh, den hingsten är så snygg ! såhär står det om honom exteriört på Flyinges hemsida:

Elegant, högställd hingst med uttrycksfullt huvud och väl ansatt hals, välliggande djupa bogar, bra sadelläge och långt välformat kors. Välbenad och nöjaktigt korrekt. Ren, mycket rörlig och elastisk skritt med god energi och takt. Taktmässig och bogfri trav, något markbunden bak. Energisk och rytmisk galopp med god balans och elasticitet.

Någon som har/tänker använda honom till sitt sto ?

Det enda som är att han är markbunden bak..

Sv: Bugatti Hilltorp

jag väljer inte hingst efter foto och exteriörbeskrivning på hemsidan.... ;)

Haha nej nej, klart jag inte gör det ! :P jag har ju sett hingsten i verkligheten, tänkte bara för de som inte visste om den hingsten :)

jag har en 4 åring e: bugatti Hilltop, MKT bra i huvudet och har höga poäng på sina gångarter och typ. Hon har bra aktivitet bak. Hon fick föl i år och verkar förvärva bra även i andra led...

DÅ vill jag bara påminna om att det inte är tillåtet att göra reklam på detta forum... ;) Oavsett om det är din egen hingst eller någon annans.

Bugatti Hilltop heter han faktiskt... ;)

Och jag rider en avkomma lite då och då, dessutom finns det en nästan tre sidor lång och färsk tråd om Bugatti Hilltop på dressyravel om jag inte minns fel... Kika där :p

Tydligen har det inte varit något större intresse då det inte är löst någon liscens på honom i år, han står på fryst från USA.

Ja jag är otroligt glad över att jag hann med att få en Bugatti-avkomma innan han flyttades ur landet.

Hur vill du att man ska svara på en fråga, om DU(ameo) anser att beskrivningen av mina erfarenheter, min häst...
Alltså ingen REKLAM... TYCKER JAG... Utan en persolig erfarenhet/åsikt...
Har själv en Bugatti Hilltop avkomma, med många fördelar, men givetvis nackdelar oxå. Fakta: kom till final i 3 års championatet 2006, e trevlig att hantera. Men som jag brukar säga, individer. Finns ingen hingst som e rätt för alla ston... ELLER!!! Låt resultatet tala istället, sen e det fritt att välja vilken hingst man vill... ELLER!!!
Mvh en glad ägare till Bugatti Hilltop avkomma...

jag vet inte vad du menar med ditt inlägg faktiskt :confused:

Man FÅR diskutera om hingstar och deras nedärvning, men när man börjar med att bara berätta om en hingsts förträfflighet - oavsett vem som gör det - utan att det finns någon frågeställning om hingsten ifråga, så är risken stor att det anses ha passerat gränsen för reklam/marknadsföring. OM det var det du menade?

Senast ändrad:

Vilken konstig gräns? Jag har sett flera andra trådar där medlemmar har skrivit och berättat vilken hingst de har tagit till sina ston och bara kommit med positiva kommentarer om dessa. Jag ser ingen skillnad på detta inlägget eller på de andra? Skumma regler som ni borde förklara bättre.

Jag har en avkomma från Bugatti hilltop.
och ett fullblod som mamma. han finns på flyinges hemsida.
på avkommor.
Razputin I

Han är har väldigt fina gångarter. Men lösa fina bogar, men något markbunden i bak. Det har han fått från in far :D

Fast han är ju bara 3 år.

Liknande trådar

Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 680
Senast: HMQ
·
Avel Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst. Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst...
Svar
9
· Visningar
1 735
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 590
Avel Min tränare ska betäcka två av sina ponnyston med morganhingstar. Vilka morganhingstar vet dock hon inte så jag tänkte fråga er som är...
Svar
4
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka