Budget tävlingskavaj

pastejja

Trådstartare
Det blir mycket utgifter nu denna våren, och eftersom jag dessutom jobbar på att gå ner i vikt så har jag inte lust att spendera mer än nödvändigt på en hyfsad tävlingskavaj som jag kan starta ett par klasser dressyr i. Någon som har tips på en vettig budget-kavaj eller kanske att jag ska försöka sy om/sy en kavaj? Hur har ni andra sparsamma gjort?
/U

Sv: Budget tävlingskavaj

Det beror väl på vad budget är för dig? Men jacson har vettiga för 500lappen, sen finns roping, dom kanske är sådär, vet inte faktiskt. Hjälp, försöker komma på allt vi hade i butiken där jag jobbade förut, men det står still. H**ks har i vettiga prisklasser, helt enkelt kolla i webbutiker så får du ju olika pris osv :D

Förutom att kolla olika webbutiker etc kan du ju kolla tex tradera eller beg.annonserna här på buke :idea:
Har man tur kan man ju hitta tom märkesgrejer riktigt billigt :)

Jag har Jacsons för 400 kr (barnstorlek, 160) och är hittills jättenöjd med den. Fin att se på, mycket mjuk och behaglig, sitter bra på kroppen och priset är väldigt överenskomligt med tanke på vilka fördelar den har.

Det beror väl på vad budget är för dig? Men jacson har vettiga för 500lappen, sen finns roping, dom kanske är sådär, vet inte faktiskt. Hjälp, försöker komma på allt vi hade i butiken där jag jobbade förut, men det står still. H**ks har i vettiga prisklasser, helt enkelt kolla i webbutiker så får du ju olika pris osv :D

Vad roligt med så många svar!
Jag vet inte ens vad budget är för mig, har inte riktigt tagit ställning. Jag har sett att det finns beg. kavajer, men de i närheten är troligen lite små än så länge. Jacson verkar flera vara nöjda med, hur är det med kvaliteten på Horzes kavajer?
Någon som har sett en omsydd vanlig kavaj som är snygg som ridkavaj?
/U

Perfekt då :D
Antar att det va "budgetpris" på den då med, eftersom City Gross håller sjyssta priser :D

Den klarade alla kriterierna med god marginal.. Jag kommer att bli stamkund på City Gross efter detta ;). (synd att city gross i Lund är för litet för att ha hästavdrelning)
/U

Finns mycket fina kavajer. Dock gillar jag inte dom billiga för de är dålig kvalite och de blir så varmt att rida i på sommaren eftersom att de inte andas överhuvutaget. Och sen sitter dom inte så bra heller. Jag har en Kingsland, den är fantastisk att använda!! Hade aldrig klarat mig utan den!! De är ju en hoppakavaj så för en dressyrare föreslår jag Pikeur..

Finns mycket fina kavajer. Dock gillar jag inte dom billiga för de är dålig kvalite och de blir så varmt att rida i på sommaren eftersom att de inte andas överhuvutaget. Och sen sitter dom inte så bra heller. Jag har en Kingsland, den är fantastisk att använda!! Hade aldrig klarat mig utan den!! De är ju en hoppakavaj så för en dressyrare föreslår jag Pikeur..

Mycket möjligt att denna inte kommer att hålla i all evig framtid, men jag betalade inte för det heller. Den sitter kanon och jag blev överraskad över att jag faktiskt såg så pass skaplig ut i kavaj. Kanske jag ska köpa en att ha till vardags med? ;)
Härligt mycket stretch över ryggen, ganska tunnt och smidigt tyg så jag tror inte att den kommer att bli jättevarm i sommar, men säkerligen snorkall i vinter (först ska vi ha sommar).
Kul att du hitatt en kavaj du är nöjd med, jag har som sagt riktigt lite erfarenhet av kavajer.
Denna känns ganska lagom som sagt, vem vet, jag kanske blir så nervös att jag inte vågar tävla mer än en gång ;)
/U

En Pikeur har jag lovat mig själv när jag etablerat mig på tävlingsbanorna och blivit en duktig tävlingsryttare att räkna med. Hittills har jag inte gjort det så det är fortfarande Jacson som gäller, ser ju bara larvigt ut när man kommer i lyxutrustning och så kan man inte prestera motsvarande ;)

Va bra att du hittade din kavaj till slut då! :D

Ja det var tur.. nu är dte bara resten kvar. Jag har nog världens tjockaste vader även om jag inte upplever det så förrän jag ska köpa stövlar och det inte finns i standardutbudet, och eftersom jag kämpar på med att gå ner i vikt så kommer de första starterna vara i ridskor och shortschaps, jag får använda dem på klubbnivå, hur är det på lokal? Jag är nämligen så snål att jag inte vill handla måttbeställt när jag hoppas på att bli mindre.

/U

En Pikeur har jag lovat mig själv när jag etablerat mig på tävlingsbanorna och blivit en duktig tävlingsryttare att räkna med. Hittills har jag inte gjort det så det är fortfarande Jacson som gäller, ser ju bara larvigt ut när man kommer i lyxutrustning och så kan man inte prestera motsvarande ;)

Ja, men så har jag också tänkt. Jag kommer att uppgradera mig om vi kommer upp i klasserna :)
/U

Ja det var tur.. nu är dte bara resten kvar. Jag har nog världens tjockaste vader även om jag inte upplever det så förrän jag ska köpa stövlar och det inte finns i standardutbudet, och eftersom jag kämpar på med att gå ner i vikt så kommer de första starterna vara i ridskor och shortschaps, jag får använda dem på klubbnivå, hur är det på lokal? Jag är nämligen så snål att jag inte vill handla måttbeställt när jag hoppas på att bli mindre.

/U

På lokal tävling får du ha ridskor + shortshaps, men inte på regional och uppåt.

puh, tack för svar! Jag tycker själv att det är myckt snyggare med stövlar, men man kan ju inte få allt på en gång. (mina älskade läderstövlar försvann i en flytt om jag nu inte skrev det tidigare i tråden).
/U

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 642
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Bison
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 628
Senast: SiZo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar