Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i vilket fall i början. Så det mest väsentliga är mycket kort anläggningsyta, tänk att anläggningsytan är som en ponnys, med plats för manken. Rak vid arbete, och relativt rak vid vila. Rund över mitten av ryggen, smalnar av något fram vid bogen. Sluttar lite upp mot korset.
Det jag har läst mig till är att en TEKNA S-LINE kunde fungera? Skulle det motsvara XW? Hur är sätet?
Andra eminenta tips?
Ekonomin inte på topp efter investering i ny sadel till häst nummer 2 och häst nr 1 (som nu ska ha budgethoppsadeln) har en fin, utprovad dressyrsadel som primärsadel. Så helst ej mer än ca 5000 kr.
Ibland tänker jag på att man kunde åka till Thailand varje år, istället för att köpa sadlar.... hahhaha.
Det jag har läst mig till är att en TEKNA S-LINE kunde fungera? Skulle det motsvara XW? Hur är sätet?
Andra eminenta tips?
Ekonomin inte på topp efter investering i ny sadel till häst nummer 2 och häst nr 1 (som nu ska ha budgethoppsadeln) har en fin, utprovad dressyrsadel som primärsadel. Så helst ej mer än ca 5000 kr.
Ibland tänker jag på att man kunde åka till Thailand varje år, istället för att köpa sadlar.... hahhaha.