brytit höger ben

Ida_79

Trådstartare
Bröt höger ben i början av december 2011. Halakde på jobbet(tidningsbud)
Opererades med märgspik från knä till fot,4 skruvar. Benet var liksom splitrat nere vid foten. Spruckit en bit rakt upp.
Har nu gått 6 veckor sedan olyckan. Ska till sjukhuset imorgon för återbesök.
Undrar lite hur lång tid det tog för er att kunna köra bil igen. Grejen är det att jag har mina 2 hästar hos min mamma ca 1 mil hemifrån. Vill juh så gärna kunna ta mej själv till hästarna så jag kan pyssla lite med dom själv(med hjälp). Mocka kan jag eftersom jag har en sån stövel ser ut som en skidpjäxa typ.
Någon mer som sitter i samma sist som jag med brutet ben/fot?

Sv: brytit höger ben

Usch då din stackare! Inte roligt förstår jag ...

Jag har inte brutit något som du, men däremot slet jag av tre ledband i foten för ett par år sedan vid en ridolycka. Nu vet jag förstås inte hur prognosen ser ut för en sådan skada som din, men läkarna sa då till mig att det nästan hade varit bättre om jag hade brutit foten eftersom det ofta läker snabbare.

Jag hade väldigt lång konvalescens och har fortfarande problem med foten. Hade planer på distansridning tidigare men det fick jag lägga ner eftersom fotleden börjar illvärka efter 7-8 km.

Inte mycket till svar på din fråga, men jag hoppas att det går bra och att du snart kan vara igång igen!:)

Jag ådrog mig en riktigt allvarlig knäskada med sprickor på underbenet i slutet av april 2009 (op omgående). Jag skulle ha fått börja belast benet efter midsommar men pga missad spricka fick jag väntar ytterligare 5 veckor. Så jag fick inte börja stödja på benet förrän i början av augusti. Krykorna kastades i månadsskiftet sep/oktober, haltandet upphörde dock först några månader senare, smärta har jag än idag. Så jämför inte med min historia :crazy:

Men det viktigaste av allt, fråga din läkare och gör inget som kan förvärra skadan för tidig.

Kanske inte relevant egentligen, men har du kollat upp vilka olycksfallsförsäkringar ditt jobb har?

Fy din stackare det lät inget vidare:(
Man är less på kryckorna..
Enligt läkaren ska en sådan skada jag har ta 12 veckor innan skadan är läkt.
Hoppas juh givetvis på att det går lite snabbare.
Har fått stegmarkera nu i 4 veckor.. Får sätta ner foten så mkt som att ett knäcke bröd inte får knäckas:o så väldigt försiktigt med andra ord.. Så jag hoppas på förbättring imon så jag kanske får stödja lite mer.

Jadå det är inskickat till mina försäkringar,både privata försäkring o den genom jobbet så det är fixat:)

Vad jobbigt för dej:( Hoppas du blir bättre.
Jag höll på med hoppning innan skadan. Pga att hästen har slängt av mej ett par gånger nu i våras o sommaren så har jag blivit lite fegare när det gäller hoppningen.. Så efter detta blir det dressyr för oss.. Vågar inte riskera att ramla av efter denna skada o kanske ramla av o bryta ngt igen..

Jag bröt foten i fotleden på bägge sidor, vilket tydligen är extremt ovanligt.
Först fick jag gipsstövel och totalförbud att belasta foten i fyra veckor. Efter det fick jag börja gå på den i gipset i tre veckor till. Sedan fick jag ca fem dagar i tillvänjning med att gå utan gips innan jag fick köra bil igen.

Nu var jag ju inte opererad eller så utan fick bara gips. I september fick jag min hand söndersparkad och blev opererad och stiftad. Då räckte det med fyra veckor i gips och ca två till innan handen löd ordentligt innan jag kunde köra bil. Tyvärr är inte handen helt återställd ännu men det är något som gått fel. För den skulle varit helt UA egentligen nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka