bryter av..

urkella

Trådstartare
min dam är väldigt känslig för sitt hjälperna, behöver bara räta på mig någon cm så stannar hon osv, men där ligger oxå problemet, när vi ska träna i traven så tvärnitar hon så fort jag ska sätta mig ner.. (hon sätter sig nästan på haserna) så hur ska jag göra för att kunna sitta ner utan att pållan stannar ??

Sv: bryter av..

Du kanske måste öva dig på att sitta mer stilla i sadeln? Det kanske är så att du sitter mindre bra i trav, därför bryter hästen av?

men hinner bara sätta mig.. så kommer inte så långt som att sitta ner i traven

Sitt ned från skritten! Trava inte så många steg innan du bryter av och börjar om, så kanske hon fortsätter att vara mjuk i traven.

Väldigt svårt....har lite samma problem på en häst...

Tror faktist att din häst har ryggproblem...be ett proffs att kolla sadeln och vänd dig till en diplomerad massör-kirprakt-naprapat.
Om du löser detta kaan du se tidigare inlägg jag gett till *form itrav*
men absolut ej chambong utan att få hjälp till din häst. Lycka till!

om hästen är frisk & ej har ont eller visar andra tecken på obehag så..

träna fattningar på stora volten, skritt-trav-skritt-trav, du sitter helt passiv utan att överdriva åt något håll.. Rid på framåt, vid avsaktning så tänker du bara på att hästen ska sakta av men glöm ej att rida ...:confused: :confused: fattar du?

okei ska endå be massör kolla henne då hon stått 2 år (fölning) men hon var väldigt känslig när jag köpte henne oxå, hon går i någolunda stadig form i alla gångarter, (fattningar, avsaktningar) ibland släpper hon ryggen men det är pga att hon inte hunnit lägga muskler och konditionen inte är på topp.,Har kollat med sadlen det är inga fel på den.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka