Sv: Bryta fodervärdskontrakt
Nu vet jag att fodervärden inte köpt hem hö eller något annat till hästen eftersom den faktiskt står hemma hos mig. Så vi håller med hö, annat foder, utrustning, box mm och de har betalat till oss så mkt de använt av vårt hö, spån osv. De har bara ridit i skogen, så inga träningar eller annat planerat. Har inte betalat nån boxhyra heller till oss. Så det finns ingen uppsägningstid eller annat som hon bokat upp.
Tror absolut inte att fodervärden kommer gå emot mitt förslag då vi pratat om detta nyligen, men kände ändå att jag ville kolla upp det lite mer.
Även om hon haft hästen har hon rådfrågat mig om varenda liten sak, allt från vilket hål sadelgjorden brukar vara i till foderstaten. Trots att hästen har varit utlånad en längre tid har hon hela tiden frågat mig om minsta lilla sak, så i slutändan har jag bestämt i stort sett allt. Har försökt pusha på henne lite att ta egna initiativ, men det verkar som hon inte har något emot att kolla läget med mig...
Visst är det inte länge kvar, men det känns väldigt tråkigt att jag är frisk och kan ta hand om min egen häst, men nån annan ska göra det i stället.
Frågade henne i går om att bryta kontraktet och enligt henne var det ok, men jag tyckte ändå hon skulle prata med sina föräldrar om det så kunde vi diskutera det i morgon. Men om jag förstått det rätt så är det ingen fara om alla är med på beslutet, alltså hästägare och fodervärd tycker det är ok, så det ska inte bli några problem när det väl är över?