Bryta av och byta eller fortsätta?

T

tuggummi_

jag ska rida en western riding klass mönster 11 och en pleasure klass snart på en tävling. men min häst har lite svårt att ta vänster galoppen. om han tar höger galopp, ska jag bryta av och fatta ny då? ända tills hon tar rätt?

känns nästan lite lätt onödigt att bryta av och byta i w riding klassen eftersom det är så kort sträcka man ska galoppera, då hinner jag ju knappt byta innan det är dags att bryta av:crazy:

hur skulle ni göra? tips?

Sv: Bryta av och byta eller fortsätta?

jag ska rida en western riding klass mönster 11 och en pleasure klass snart på en tävling. men min häst har lite svårt att ta vänster galoppen. om han tar höger galopp, ska jag bryta av och fatta ny då? ända tills hon tar rätt?

känns nästan lite lätt onödigt att bryta av och byta i w riding klassen eftersom det är så kort sträcka man ska galoppera, då hinner jag ju knappt byta innan det är dags att bryta av:crazy:

hur skulle ni göra? tips?

Jag skulle satsa på att försöka rida mönstret så korrekt som möjligt. Dvs bryta av och fatta om.
Får du fel på kortänden så bryt av direkt så hinner du göra en ny i vändningen precis när du vänder snett igenom. Då är det naturligt att hästen kommer i rätt galopp.
Det är svårare att göra fattningen på rakt spår.

Sv: Bryta av och byta eller fortsätta?

kl

Ett tips:
Man ska ALLTID rätta om det blir fel, iallafall när det gäller att ta gångarter. Det uppskattar dommaren mer än att man låtsas som ingenting, även om man kanske inte blir placerad.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 054
Senast: Nota
·
Ridning Jag rider andras hästar för tillfället pga orsak. När jag red P så blev jag anklagad av ägaren för handridning (dvs att jag använde...
2
Svar
20
· Visningar
2 156
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 717
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka