Bruten svans?

squarepants

Trådstartare
Igår så smet min lilla :devil: till hund ut, och när han kom tillbaka så hängde svansen. Först tänkte jag "han 'skäms' väl" eftersom han brukar se väldigt skamsen ut när han kommer tillbaka. Men även idag så bara svansen hänger. Ca fem cm står rätt bak som det brukar men sedan går det i en liten båge neråt. Han har pointer-svans i vanliga fall så det brukar stå rätt bak.
Han skruvar lite på sig när man rör svansen (lyfter eller trycker).
Vi ska ringa vet imorgon. Ska man linda svansen så länge?
Min stackars kille :(

Sv: Bruten svans?

Läste lite om det och självklart så kan det vara det :bow:
Läste på en sida att det kan drabba retriverhundar som apporterar i kallt vatten, och han badade faktiskt igår i en å!
Vad jag kunde läsa så stod det det inte var nödvändigt att uppsöka veterinär om hunden inte hade ont och det brukar gå bort efter några dagar, så vi får hoppas på det.

Tack så jätte mycket för svar :bow::bow:

Sv: Bruten svans?

Vår rottis fick vattensvans för ett år sen ungefär, då han hade badat lite i en sjö. Svansen hängde som en pizza i ett par dagar, han såg olycklig ut (tror jag det :p), men hade inte ont, och det försvann av sig självt sen.

Det låter som det kan vara vattensvans din vovve har drabbats av.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 070
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 354
Senast: mmbot
·
Hundhälsa hej jag måste bara få skriva av mig lite. Igår var jag med om något jag aldrig vill uppleva igen. Jag var på väg till Uppsala med bilen...
Svar
9
· Visningar
6 673
Senast: vallhund
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar