Brunt runt iris på ögonvitan

F

Frallan

Min hund har lite blodsprängs ögon och när man kollar lite närmare så ser man att han har som brunt vid iris runt ögonvitan. Vad kan det vara, är jätte orolig. Han börjar nu bli en stor valp på snart 8 månader och har haft lite rödsprängda ögan sedan vi fick honom. Är detta normalt? Det är en Fransk bulldog om det har någon betydelse? Någon som vet vad det kan vara eller om det är farligt och kan skada honom?:confused:

Sv: Brunt runt iris på ögonvitan

Fråga uppfödaren. De brukar vara bra på sådant.

Senast ändrad:

För veterinären ska man ju inte lyssna på, eller? Uppfödaren däremot, h*n vet ju aaaaallt!! (ironi, men likväl så som allt för många resonerar)

Hej!

Jag har också en fralla och det är likadant i hennes ena öga och hon är 2 år.
Så jag tror att det ät högst normalt.

Tyvärr så har jag märkt att uppfödaren inte alls är intresserad av att veta något om de nio valpar som hon har sålt. Har mailat henne några gånger med frågor men får aldrig svar. Så det känns väldigt trist då jag uttryckligen sa att det var viktigt för mig att ha bra kontakt med uppfödaren. Men det är sånt man lär sig i efterhand. Vi har en jätte bra veterinär som jag ska fråga, men tänkte först kolla med allmänheten då alla har så många olika svar ;-)
Såg att en annan som har en Fransk bulldog har skrivit att hennes hund oxå har så, vilket känns bra att veta att man inte är ensam :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka