brunt läder & svarta benskydd??

norrgard

Trådstartare
Hej!

Nu blir jag så fundersam... Jag vill köpa ett pa r carbon gel veredus benskydd till min häst, jag har hittat ett par svarta som jag gärna vill slå till på :) dock.... Vet jag inte om hon kommer ha en brun eller svart hoppsadel, så min fråga är: kan man ha brun sadel och träns med svarta benskydd?? Samt motsatsen...?

Tack! :)

Sv: brunt läder & svarta benskydd??

Aldrig i livet skulle jag göra ett sånt stilbrott! ;)

(säger han som i morse red med brun sadel, röd/blått nylonträns med gröna tyglar, och VITA strykkappor)

Det tycker jag absolut man kan.

Till min häst har jag svarta benskydd mörkbrun hoppsadel å svart träns.
Har hästen dessutom svarta/mörka ben tycker jag att svarta skydd är snyggast oavsett färg på sadel/träns.

beror på vad för färg hästen har på benen. svarta på hästar med mörkbruna/ svarta ben, bruna på bruna ben och vita på hästar med vita strumpor/ skimmlar.

Jag tycker inte att det gör något alls med olika färg på sadel och benskydd. Min häst har brun hoppsadel, benskydden är gråa eller svarta.

Jag skulle nog helst vilja matcha, men det är väl inte hela världen.

Viktigaste är att sakerna passar. Sen att det matchar är bara en bonus?

Det har blivit så nojigt med att allt ska matcha. Kolla elitryttare, dom matchar sällan ;)

Har själv vart i träsket där allt ska matcha :o

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 944
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som... 2
Svar
22
· Visningar
4 991
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag har ett trasigt sidepull (det där bruna som finns på Hööks). Jag vill göra om det till träns. Jag använder varken käkrem eller...
Svar
14
· Visningar
1 189
Senast: hier
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en ny sadel efter sommaren och vet inte vilken jag vill ha. Ingen aning alls egentligen... Jag vet i alla fall...
Svar
6
· Visningar
1 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka