Brunt Islandsträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Madeleine Nilsson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 376
M

Madeleine Nilsson

Nån som vet var man kan köpa ett sådant eller har någon bild?
Det ska vara ljusbrunt, endast sidostycke och remontgrimma, dessa båda får ej sitta ihop med pannband eller på nåt annat sätt. Får gärna vara rundsytt och tyglarna ska vara i läder flätade eller helt släta. Sen får det inte vara för dyrt heller...
Har letat och letat, men hittar bara med tyglar i tyg och så sitter nosgrimman och sidostyckena ihop!

Sv: Brunt Islandsträns

Hööks? Har ett brunt med heltfältade tyglar... kanske inte direkt ljusbrun men ändå...?

Jag tror att det är pannband på det tränset som Hööks har men jag kan ha fel. Letar själv efter ett UTAN pannband eller ett där det är lätt att ta av pannbandet!

stubben har ett träns som är SÅ underbart, det är inte med i den färgen i årets katalog kolla föregående.... hade jag vart islandsryttare hade jag lugnt haft ett sånt för det är :love: :love:

Men oftast är det ju bara att plocka bort pannbandet som på vilket träns som helst.

På alla bruna (och flera svarta med för den delen) islandsträns som jag har sett så sitter pannbandet fast på ett sånt sätt att man måste ta till kniv för att få loss det. Och det känns ju lite hemskt att skära sönder nåt som man betalt dyra pengar för...

Japp, jag har ett svart sådant flätat från Hööks...jag klippte bort pannbandet... tyckte det satt för tajt på henne.

Men om du hittar nåt brunt, så får du gärna tipsa mig, ä nämligen också ute efter ett... gärna där man kan köpa delarna lösa...då jag bara behöver tyglar och sidostyckena :)

Glirnashopen har ett rundsytt ljusbrunt träns med mässningdetaljer och flätade tyglar.. Har dock ett pannband (men det går ju att ta bort) och käkrem, men det ser ut som om man kan plocka bort käkremmen.

Jag såg det, men det var inte riktigt ett sånt jag ville ha. Ska vara smalare liksom och så vill jag ju helst ha ett utan käkrem även fast den går att ta loss... Så petig som jag är så kommer det väl att dröja evigheter tills jag hittar ett bra träns, men i höst ska jag göra ett snabbt besök i Reykjavík, så jag kanske kan hitta nåt där! Ska se om jag hittar den där affären som heter Ástund...

Okej, antog nästan det. ;) Annars borde man ju faktiskt kunna beställa Stübben's islandsträns i deras andra färger också, inte bara havanna och svart som finns på hööks. :idea:

Hestbolaget i Karlstad har ett par olika träns i brunt utan pannband och käkrem. Dock är det svårt att se på bilderna om nosgrimman och sidostyckena sitter ihop......men man kan ju höra med dem.

Kanske kan vara något?

http://www.hestbolaget.se/

Det fanns tyvärr inga rundsydda... Fast tack ändå, det är alltid bra att veta om olika sorters hästaffärer! De kan ju få in såna träns jag vill ha, senare!

Isländska Astund har olika modeller på huvudlag (med eller utan pannband) och nosgrimmor. Har sett i svart och brunt, dock inte ljusbrunt. http://www.astund.is/

ÅF i Sverige är bl a Agersta, islandshestbutiken.com och frotunagard.se

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 689
Senast: IngelaH
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 651
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett... 2
Svar
37
· Visningar
4 218
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 278
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka