R

Rebby

Är det verkligen säsong för hästarna att vara brunstiga nu? Har jättemkt problem med mitt varmblod som brunstar som en tok! Har släppt ihop hon med en valak för typ en vecka sen och det gick jättebra ända tills igår då hon började brunsta. Hon är riktigt på han, och han blev kastrerad för 2 år sen vid typ 6 års ålder så han har fortfarande lite hingst i sig så nu har han börjat hoppa. När jag kom till stallet idag så hade hon sår på bakballarna och benen och bakskorna var av.
Sen då vi hedde ut hon igen så jagade han omkring henne och skulle hoppa hela tiden och det funkar ju inte så nu måste hon stå själv i en hage.:(

Finns det nått man kan göra, eventuellt ge dom så dom inte är så brunstiga hela tiden? Känns så dumt att ta henne ifrån sin kompis för dom gillar verkligen varann, brukar stå och klia varann och så..
Så det känns ju lite tråkigt att hon måste stå själv nu istället..:(

Sv: Brunstig!

Jag tror att det kan bero på det milda vädret.
Mitt sto har brunstat 2 omgångar nu, men som tur är så kom snön och jag hoppas att det coolar ner henne....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar