Bruna hoppsadlar åt ponny

D

Dessan_v

Vad finns det egentligen för ponnysadlar som är 16" och bruna?
SNälla ge mig tips, jag hittar ingenstans!
:bump: :bump: :bump:

Sv: Bruna hoppsadlar åt ponny

Finns massor om man beställer nya, kan dock hålla med dig om att det inte finns många begagnade. Men du har tex Prestige som alltid finns i antingen tabacco eller svart, o även Pessoa har likadant, fast deras brun är något snyggare än Prestigen. Sen har Knights bruna sadlar, typ kastanj-färg. m.m. Beror på vad din ponny passar i och om du tycker sadeln är skön att rida i.;)

Tja överallt!!?
ALLA hoppsadlar finns väl i brun och 16", kan inte komma på ett enda märke som bara har svarta 17" sadlar...:p

finns det någon ni kan rekommendera?
tack för svaren ;)

:bump: :bump:

min gamla d-ponny har fått en ny Morris & Nolan sadel brun, skit snygg och jätte skön tycker jag :D iofs tveksamt om det är en 16 tum men det finns ju.

det beror väl på vad su ska ha för sadel, hur ser hästen ut i ryggen? smal,bred? rak, svängd? lång, kort?

Jag köpte rätt nyligen en brun Prestige till dotterns ponny.

Den har en mellanhög manke.. jag vet att den förr har haft en stübben siegfried.. :d

mellanhög manke säger ju inget alls om hur hästen ser ut, lite mer information behövs för att kunna ge tips på märken.

okej :S Sadeln är till en holländsk ponny.. ganska rund, och rak rygg. på min förra sadel behövde jag svanskappa, för att sadeln gled fram då hon småbockade med mig på ryggen.. mer info? :smirk: :d

*KL*
ja har en brun hoppsadel till min ponny, är skiiit skön och älskar färgen :love:

de är en Amerigo..
skulle tipsa om att prova och kolla på dom:D skit snygga

Jag har en Prestige, appalosa paris som är helt underbar :love: Ta hjälp av en duktig sadelprovare så ska du se att du hittar en sadel som sitter som skuren på pållen och även passar dig.

Morris & Nolan har ju dels ponnyvariant i 16" och mörkbrun, och storhästversionen finns om jag inte knarkar i 16" med.

Hubertus har 16" och mörkbrunt, borde passa ponny då den är kort och nätt.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 440
Senast: Strandad
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka