Brun eller svart lädergrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare atmosphere
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 2 100
A

atmosphere

Vad är snyggast? Vilken färg ska hästen isåfall ha för att "bära upp" den? :d

Sv: Brun eller svart lädergrimma?

Generellt tycker jag brunt läder är snyggare, det åldras snyggare. Har både bruna och svarta lädergrimmor, brunt är supersnyggt på fuxar. Svart tycker jag gör sig illa på fux, men bäst på bruna och rappar. Skimlar tycker jag är det svåraste, det beror på om de har brunt i tonen.

jag har en svart till min bruna ponny :love: jättesnyggt!!

Men det beror på hästens färg vilken grimma som är snyggast:)

kl

Jag har oftast haft svart till alla mina hästar, men är inne på att köpa en mörkbrun till min nästan svarta häst. Tror det kan bli otroligt snyggt!

I stora drag tycker jag att svart är snyggt på bruna, vita och skimmlar som går mot grått.
Brunt är fint till fuxar, mörkbruna, svarta och den gulbruna färg som tex fjordingar har.

Brunt är inget vidare på grå hästar enligt min smak.

Föredrar brunt läder överhuvudtaget då det blir snyggare när det slits än det svarta.

*kl*

Rödbrunt är kanonfint till min, eh, skimmel. Han är svart/mörkt grå med lite stickelhår, har vit man o svans o börjar bli vit i huvudet runt mulet, öron osv. Lite brunt i botten har han (stickelhår) men det syns bara som badad på sommaren och som klippt på vintern (förutom att den svarta pälsen är lätt brun i botten).

Nåväl, jag har enbart svart ridutrustning men tycker det är fint med någon mer lyxig färg på grimman. Så någon typ av rödbrunt lägger jag min röst på!

Jag har en svart med grönt foder som jag köpt på b*rjes för 11 år sen. Den följde med min kille mellan alla ägare han hade under de fyra år han va borta från mig=) lite roligt. Har en fin skylt där de står hans namn på, som min kompis har gjort, kanske därför han fick behålla den.

Tänkte köpa brun grimma till min nya kille, men jag trodde att han var tvungen att ha cob och brun var slut i den storleken.... köpte en svart men det visade sig att han nog hade kunnat ha en full iaf... typiskt... men han är så fin i sin svarta=) får köpa ett fint nosludd och liva upp den lite;)

brun grimma samma vilken färg hästen har.

Brunt är alltid snyggast tycker jag.

Välj färgen som passar hästens egna färg bäst. Svart häst ska ha svart osv. Har man en skimmel går man efter färgen där också, har hästen brunt i sig så brunt läder, är den mot grå så svart.

Då blir det snyggast. ;)

brunt läder är alltid snyggast!!

Jag har allt läder i svart till min gulbruna häst, tycker att han är så snygg i det då hans man, svans, hovar, halva benen, kanten på öronen och ögon är nästan helt svarta:love:

Har brun lädergrimma till våran fux och svart lädergrimma med mäsingspännen till våran svarta dam. Det är riktigt läckert på båda men byter man blir det inte lika snyggt. Men det är en smaksak

min har en rödbrun walsh grimma :love: helt galet snygg.
Annars har han svart utrustning, lättast att matcha även om brunt egentligen är snyggare. Men lädergrimmor ska vara bruna.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
369
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka